| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
Var kränga av/på R-däck i Örebro?
|
2 besök senaste veckan (1413 totalt) |
|
Läste just en tråd av Beepbeep där han inte hittat någon som ville kränga på slicks, har samma erfarenhet där jag bott...
Finns rekommendation på däckverkstad i Örebro som befattar sig med r-däck etc.? Annars bor svärfar i Huddinge, man får väl kontakta Dude... Men det är ju inte vardagar man åker dit upp!
_________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||
|
Äh, en vettig däckkrängare ska klara det.. inte sån man hittar på okq8macken men dyp däckia osv. ska ha maskiner som klarar en sådan uppgift..
Den lokala däckkrängaren i min uppväxtort trekanten med 1800invånare kränger 18" slicks med 300bredd till ett racingteam i kalmar.. Och hans verkstad är inte av värstingsnitt.. En bensinstation i Mjölby vägrade iofs att kränga mina 17" slicks men gummiverkstaden klarade det utan bekymmer. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
|
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
De som vägrat säger att det går för tungt för maskinen... I Trollhättan hittade jag ett glatt gäng på en verkstad som drev ett rallycross-team... Då tyckte de bara att 15" R-däck var lite småsött sådär...
_________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||
Kanon! _________________ /Stefan Karlsson "ordnung und sauberkeit macht qualität!" |
||
![]() |
Däck för banåka
|
2 besök senaste veckan (1413 totalt) |