| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
montera 6-polig FIA-godkänd strömbrytare ?
|
4692 besök totalt |
|
Jag har gjort det en gång redan, men totalt glömt hur det var man skulle koppla. och jag har använt sökfunktionen utan att hitta någonting. Så, är det någon här som har ett kopplingsschema eller instruktion för hur en sexpolig strömbrytare ska monteras? |
||||
|
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Hmmm yeah, men det svarar fortfarande inte på frågan. Alltså, HUR ska man koppla en 6-polig strömbrytare. Du kanske kan visa i garaget? Du lär ju ha skruvat dit en och annan. |
||||
|
Det finns med ett motstånd antar jag..
Låt dom grova kablarna gå till dom grova polerna.. naturligtvis.. 4 kvar som sitter på en liten kloss. 2 av dom är slutna när dom grova kablarna är slutna, men bara då. Där ska strömmatningen till tändning eller ecu passera så att tändningen slår av när du kopplar bort batteriet. Dom 2 sista är slutna då dom andra två är öppna. Den ena ska ha laddström från generatorn och den andra ska jordas för att rädda laddrelät den lilla stund generatorn snurrar efter att du brutit. Ett litet tips. Om man som vi har en handske under huven för att koppla in startkablar på motorsidan av brytaren så ska man INTE slå av huvudbrytaren när ett andra batteri är inkopplat. Då börjar det ryka om motståndet.. _________________ Arne Lindgren |
||||
Svinbra, tack! Ja, motstånd finns med!
|
||||
Glömde ju säga... motståndet ska sitta för att begränsa laddströmmen när du brutit.. _________________ Arne Lindgren |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
4692 besök totalt |