Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10062 besök totalt |
Då hade jag nästan rätt iaf ![]() Det finns ingen plats över i det där fina garaget? _________________ :: Mikael Lindqvist |
||||||
Tror nog inte du är så intresserad då det ligger i Värnamo, 17 mil från Gbg. Sedan finns inte möjligheten att hyra ut då det tillhör min arbetsplats. _________________ /David Söderblom |
||||||
Har mekat lite nu i mellandagarna. Plockade ner insuget och bytte packningar och lite gamla torra slangar. Gick väl rätt smärtfritt bortsett från en torxskruv som fick demonteras med våld. >
![]() ![]() Demonterat ![]() Lite nya delar (obs! inte insuget i överdelen av bilden). Kompletterade gummipackningarna med papp dito från M5 E34. ![]() Trattarna som sitter original i plenumet ![]() Färdigt ![]() ![]() Provstartade och upplevde det som att responsen var lite bättre och lite mer stabil tomgång. Men det kan ju vara jag som glömt hur den brukar gå... ![]() Bara att hålla tummarna att det går bra att besiktiga nu på tisdag också, ska väl inte vara något som kan ställa till det iallafall. _________________ /David Söderblom |
||||||
2 x 13541318319 Gummipackning: 552:- + moms/st 2 x 13541315939 Papperspackning (M5 E34): 28.80:- + moms/st 11611307766 o-ring till plenum: 86.40:- + moms om man jämför med priserna på realoem.com så verkar det variera en hel del. Slangar som kostar ~200:- +moms kostar där ~$65 men pris på packningarna verkar stämma bättre. Passade även på att täta vissa ytor extra med "tätningsmassa" för att vara på den säkra sidan. _________________ /David Söderblom |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2 10062 besök totalt |