Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (21447 totalt) |
Kör med moddat 2.0 sprut, så har tyvär inga tips på 2.4:a sprutet. _________________ /Jimmy Andersson _____________________________________________ Dorifuto repairo dorifuto. The way of the sideways samurai! |
||||
ok, misstänkte det faktiskt.. Här kommer bilder ifrån stänkskydds montering ikväll. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tycker att det blev rejsigt som synden ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jag tror du fattar Peter! ![]() Se till att du inte råkar ut för ![]() ![]() ![]() //Fredrik - som nyss rullade runt lite med Kadetten i snön, halt som attan... _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||
Vad skall polisen säga?? Jag var f.ö hem till Jonas idag ![]() Idag var jag iväg och köpte en lite mer ändamålsenlig stol, det är skönt att sitta fast då man skall åka fort i böjarna. Att det sedan bättrar på rallystuket gör ju inte saken sämre 8) ![]() ![]() Stolen är dock inte fastskruvad ännu. Manta GSI tanken + pumpen har anlänt också. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Ang. elschema till 2,4an så kan jag luska lite. Jag har ju en med komplett elhärva, iofs till en automatare, men det ska inte göra nån större skillnad. Du behöver ju i stort sett bara direktström från batteriet, ström från tändlåset och eventuellt en kabel som går via startsolenoiden när man vrider på nyckeln.
Kan försöka rita ihop nåt enkelt schema också. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
Jupp, hämtade det på bussgodsterminalen idag, tack tack.
Jag fick elschema av en kille på OpelSportClub så det skall nog greja sig, men tack ändå. Här kommer lite bilder ifrån idag. Har fått tag på 2st xtraljus till som jag monterade. Har även fått hem tanken, pump och svänghjul alltihopa ifrån manta GSI. Tank, pump, svänghjul och nytt kopplings-kit ![]() Tråg + pickup på plats, oljestickan flyttad. ![]() Tänk er denna i backspegeln ![]() ![]() Sydsvenska rallyt, here we come!! ![]() Personligen hade jag velat ha alla 4 extraljusen lite tightare ihop men det fanns redan hål i stötfångaren + att jag inte vill skärma av kylaren helt. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
detta är en av mina favorit trådar på rejsa!
![]() DU har helt rätt stuk på bilen! Posta så mkt som möljigt om 2.4L insprut modden ![]() För om tre dagar så har jag äntligen tid att börja meka ascona B och den ska det rammla ner en 2.4L so fort jag hittar lämplig donator... _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
Tack så mycket ![]() Jag skall börja med montering av motorn i morgon, skall försöka sammanställa allt som behöver ändras mm ism montering av 2.4L motorn. Jag antar att du vet att du måste flytta över motorfästen, oljetråg, oljepickup samt flytta placeringen av oljestickan med rör. Svänghjulet rekomenderar jag att byta pga att 2.4L motorns svänghjul väger bly (säkert över 10kg) jag hommer att köra svänghjul + koppling ifrån 2.0E (Manta GSI alt Rekord 2.0E). _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Stiligt
![]() ![]() ![]() Har fått tag i en ljusbox till min isbil som vi nog monterar... för ännu mer rallystuk ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Thanks man ![]()
Åhh, vad avis jag blir. Blir säkert skitnice (jag har smygkikat i din projekttråd tidigare) släng upp lite bilder på ljusboxen vetja. EDIT: såg att Thullen hade lagt upp bilder på ljusboxen... Säg till om du inte skall ha boxen så köper jag den ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Hehe ![]() Men du har inte lämnat något litet avtryck i tråden inte ![]() Jo jag o brorsan ska skramla lite pengar nu i veckan så blire nog en ljusbox på bilen till nästa helg ![]() Kommer bli fett!! hehe! Ska ev. kika på en uppsättning 15" ot dubb oxå, vill ha bilen lite högre. Sen har jag planer på 280mm bromsar fram och då måste jag ha 15" fälgar minst... hehe! Dessa bromsar blir rätt avtrubbade fort efter en hård sträcka i skogen... vi får se! Dom var så billiga så de är nästan synd att inte köpa dom ![]() _________________ //Mvh Tobbe Granqvist Mina bilar, Golf mk1, Audi S2 mfl.! Gula golfen 402m: 11.15@204m/h |
||||
Jag har lyckats läsa till mig det.. Städar just nu i garaget igenom att byta den lilla 1.2L spisen mot en 2.0E Hela drivlinan bytes.. (jul pyssel!) Har juh 300M till H. Kickmaier ![]() ![]() _________________ Igen kunskap är så värdelös som att kunna ett telefonnummer på ett ungefär... ---- /Lasse Lindgren |
||||
ok, jag har en jobbarkompis som har erbjudit mig en hel drös med 15" fulldubbade rallydäck men jag vill inte åka 15" både pga platsbrist, svårt att hitta fälgar billigt och att bilen blir slöare med större omkrets på hjulen (synd för 15" är mycket lättare att hitta) I dag har motor och låda funnit sin plats i bilen hur som helst ![]() Dock har det inte varit min dag och det har strulat mer än det gått min väg > ![]() ![]() Stötte direkt på oväntat problem med insuget på 2.4L motorn där spjällhuset hamnade för långt fram vilket gör det mer eller mindre omöjligt att få dit insugsslangen mellan spjällhus och LMM, även huvgångjärnet tog emot själlhuset ![]() Lösningen blir ett 2.2i insug istället. Bilder kommer så fort jag fått dom ifrån min kompis som har dom i hans kamera. _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Igår var det heldag med mek i garaget.
Det lättare 2.0E svänghjulet sattes dit ihop med en nya koppling. Växellåda och motor parades ihop innan hela paketet släpptes ned i motorutrymmet på asconan. När sedan insuget testmonterades så noterades direkt ett problem :mad: Problemet är att 2.4L insuget har pleniumet så framskjutet att spjällhuset hamnar så långt fram att insugsslangen inte kommer att gå att få dit + att huvgångjärnet tar i spjällhuset. Ett insug ifrån 2.2i CIH är på gång så då skall det problemet vara ur världen. Lite bilder ifrån gårdagen: Vätskekontroll innan det var dags för ilyft: ![]() Motorpaketet: ![]() Hepp! ![]() Slangarna till värmepaketet inkopplade: ![]() Kylare + insug provmontering: ![]() Här kan ni se bekymmret ![]() ![]() _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
Låter kanon!! Pris för ett 2.2L insug? Håller du till i Järfälla? isf skulle jag kunna svänga förbi efter jobbet (runt kl17) någon dag i veckan (Jobbar i Infracity/Bredden) Mvh Peter _________________ /Peter Wärhner Nu: Legends car Ford 37 sedan Tidigare: 968CS, 997.2 T, 997GT3CS, 996GT3CS, E46M3, Skyline R32GTR, Corsa A 2.0 16V "Jäger", MGB GT -69 |
||||
2,2 insuget suger... Pyttesmå kanaler i de insugen, så motorn lär få andnöd på högre varv. Jag har testat att göra tvärtom, monterat ett 2,4 insug på en 2,2 i bruks-Rekorden. Det ökade toppvarv och kännbart mer vrid på mellanregister. Nu varvar den ju inte så våldsamt, men den drar till 5500 rpm iaf, mot typ 4800 förut.
Går det inte modda huvgångjärnet och göra nån snitsig böj med nåt rör eller nåt? _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (21447 totalt) |