Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Film: Sveriges bästa driftare - sevärd
1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (12191 totalt)
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare

http://media.putfile.com/Connypastall

22mB

Filmat på Gotland Ring, September 2004

LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

måste man åka konstiga spår och långt från apex bara för att man driftar??

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
Steiner
Lund
Här sen Aug 2005

Är inte Samuel Hubbinette bättre [/u]

www.VombsMotorsport.com
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Steiner skrev:

kan du inte ens kommentera filmen - utan bara klaga - riktigt dålig stil.

Sam har aldrig kört i Sverige eller ens Europa - han är bara bäst (nästbäst nu) i USA

Björn Davidsson
Tullinge
Här sen Jul 2005

Tycker det är skönt att driftingen inte bara "skall vara" med japanska räserraketer, utan det går lika bra med dagisskepp.

Citera
Steiner
Lund
Här sen Aug 2005

KristianAE86 skrev:
Steiner skrev:

Sam har aldrig kört i Sverige eller ens Europa - han är bara bäst (nästbäst nu) i USA

När Sam Började så fanns det ju inte drifting i Svergie eller i Europa. Eller?

www.VombsMotorsport.com
Citera
Cédric
Uttran/Sthlm
Här sen Mar 2004

Björn Davidsson skrev:
Tycker det är skönt att driftingen inte bara "skall vara" med japanska räserraketer, utan det går lika bra med dagisskepp.

Jo, härligt att se lite kontrast då all drifting nästan är japs. Rätt snyggt sladdat.

Formel Vee Veemax MKIVB 1970
www.instagram.com/garagecedric/
Citera
G Karlsson
Sala
Här sen Nov 2005

[quote="Steiner"]
KristianAE86 skrev:
Steiner skrev:

Vem är det som kör?

om du kollar på filmen så står de

Kör:Bmw 325i
Bygger: Opel Commodore
Citera
Kristian Somogyi
Da Nang
Här sen Okt 2004

Han körde faktiskt inte på sladd HELA tiden, där var någon raksträcka där det inte gick sidledes

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Krille_hlm skrev:
Han körde faktiskt inte på sladd HELA tiden, där var någon raksträcka där det inte gick sidledes

men mer än 95% av varvet iaf

Conny är djevfligt duktig på det han gör - synd hans motor inte funkade perfekt & att han satte sig i sandfållan på Sturup i somras

K

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Steiner skrev:
KristianAE86 skrev:
Steiner skrev:

Vem är det som kör?

observera att Sam hubbinette inte kört mer än 3-3,5 år seriöst - innan dess var han testförare & instruktör på bla - Skip Barber raceschool.

fortfarande ingen kommentar till filmen/körningen

Steiner
Lund
Här sen Aug 2005

KristianAE86 skrev:
Steiner skrev:
KristianAE86 skrev:
Steiner skrev:

Vem är det som kör?

observera att Sam hubbinette inte kört mer än 3-3,5 år seriöst - innan dess var han testförare & instruktör på bla - Skip Barber raceschool.

fortfarande ingen kommentar till filmen/körningen

Filmen var ganska bra

www.VombsMotorsport.com
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Steiner skrev:

Filmen var ganska bra
Men vem är det som kör?

Conny Jensen - Eskilstuna - nästan orginal Volvo 740 Turbo med slungdiff

AndersY
Täby
Här sen Feb 2003

Det skulle vara roligt att testa drifting nån gång. Även om det ser rätt enkelt ut, om man inte är flera eller gör några speciella trick, så är det ju mycket som ser enkelt ut, men som i verkligheten är skitsvårt.

Som oinsatt så tycker jag att det är underhållande att titta på i 5 min, sedan blir det rätt så tradigt, om det inte sker med lite mer variation, typ flera samtidigt, o.d.. Då kan det vara sevärt i 10 min och bra pausunderhållning.

Jag gillar en del uppvisningsfilmer, t.ex. av typen skidfilmer, MX och främst snöskoter, men då är det uppenbart att det här skulle jag aldrig klara av och ytterst få andra jag känner. Dessutom åker de inte omkring och sladdar på plan mark, utan variationen är betydligt större. Känslan att det är skitsvårt får jag oftast inte när jag ser driftingfilmer och speciellt inte när man har med missar som mest ser klantigt ut. Annars var den sevärd, om misstagen hade klippts bort. Lagom lång och det ser ju lite kul och spektakulärt ut.
Iallafall såpass att jag skulle vilja testa själv.

Skall man njuta mer av drifting kan jag tänka mig att man får vara mer insatt än mig och mer kunna avgöra vilka svårigheter han klarar av bra, vad som var extra snyggt, t.ex. nån linje som hölls bra, eller vad det nu kan vara. Nån WOW-känsla ger det som sagt inte alls för mig. Men det var inte speciellt mot den här filmsnuttet, utan det gäller generellt och i betydligt högre grad i många andra filmer.

#24, #64, #88
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Anders - tack för ett mkt trevligt inlägg !

jag förstår vad du menar & det är troligen för de flesta precis som du skriver -
bara det att de inte vågar erkänna det tyvärr.

Innan jag började med drifting så var jag inte ens ute & sladdade på somrarna
med de RWD bilar jag haft. Utan det var enbart på vintern.

Att prova på det minst en gång brukar jag säga till alla som p utställningar eller
shower kommer fram & säger - det gör jag bättre med pappas 740 på IKEA-parkeringen -

Råkar vi vara på samma plats nån gång så lovar jag dig en åktur & om det finns tillfälle
så får du mer än gärna testa min bil okså.

Vidare så är ju alla "sporter" väldigt skilda från varandra anser jag - & de skulle kanske
behöva komma "lite" närmare varandra.

Jag klippte filmen med vilje så här ju - för att göra den lite roligare med 3 misstag på
raken & sedan en nästintill perfekt körning efter det.

Conny som kör är rent sagt grym bakom ratten thumbs up

Ur ren tävlingssynpunkt så var denna körningen inte speciellt bra - då han inte ens var
i närheten av RACE-LINE - som det står i domar-reglerna att man skall försöka hålla -
för en högre bedömning.

MVH/
........K

LuddeR
Täby/Sthlm
Här sen Feb 2003

jag har funderat lite på det här med drifting och jag för kännslan av att jag skulle klara av det där.(just denna film).
som anders säger: det ser lätt ut..

men vid en närmare eftertanke vet jag inte om jag skulle det..

jag har latjat lite på både snö, torr assfalt och våt assfalt och tycker det är roligt. så roligt det kan bli utan diffbromms. men länge leve scandinavien flick

det vore kul att hitta en lågt växlad bakaxel och svetsa ihop och åka och prova detta nån gång. (inte för att jag tror detta kommer bli av)

Hellre Nürburgring än vigselring
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Allvarligt talat tilltalar det där inte mig det allra minsta, det ser ju bara fånigt ut... Vartför slänga bort bantid på något som man lika gärna skulle kunna göra på en stor asfaltplan??? Eftersom han inte ens verkar försöka hålla en rejslinje så finns det ju inge större anledning att köra runt på en rejsbana... Hade han strävat efter att utnyttja banan lite mer effektivt, söka rejslinjen och se till att hålla sig på asfalten trots drifting då hade jag förstått varför han kör på bana.

Jag tror absolut att det kan vara jätteroligt och jag inbilldar mig inte att vem som helst skulle klara det utan att träna massor, om ens då, men jag tycker det är rätt trist att titta på, men det var skysst filmat! thumbs up

Då tycker jag det är intressantare att titta på någon som kör så fort som möjligt i rejslinjen, speciellt på en bana som man känner till sträckningen på.

Men OK, drifting med bilar parvis är nog roligare att se, men återigen då är det ju fortfarande roligare att se två bilar som kör på max och tävlar om positionerna.

Nu är det här min högst personliga åsikt, och jag ser inte ner på er andra som gillar det. Personligen förstår jag dock inte driftingen som publiksport, även om jag fattar att den kan vara kul att hålla på med.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

meldert skrev:
Allvarligt talat tilltalar det där inte mig det allra minsta, det ser ju bara fånigt ut... Vartför slänga bort bantid på något som man lika gärna skulle kunna göra på en stor asfaltplan??? Eftersom han inte ens verkar försöka hålla en rejslinje så finns det ju inge större anledning att köra runt på en rejsbana... Hade han strävat efter att utnyttja banan lite mer effektivt, söka rejslinjen och se till att hålla sig på asfalten trots drifting då hade jag förstått varför han kör på bana.

Jag tror absolut att det kan vara jätteroligt och jag inbilldar mig inte att vem som helst skulle klara det utan att träna massor, om ens då, men jag tycker det är rätt trist att titta på, men det var skysst filmat! thumbs up

Då tycker jag det är intressantare att titta på någon som kör så fort som möjligt i rejslinjen, speciellt på en bana som man känner till sträckningen på.

Men OK, drifting med bilar parvis är nog roligare att se, men återigen då är det ju fortfarande roligare att se två bilar som kör på max och tävlar om positionerna.

Nu är det här min högst personliga åsikt, och jag ser inte ner på er andra som gillar det. Personligen förstår jag dock inte driftingen som publiksport, även om jag fattar att den kan vara kul att hålla på med.

Jag är lite på samma grej där.

Hade de försökt köra så fort som möjligt men på sladd så hade jag tyckt det var nåt. Men när de sladdar på rakorna osv känns mest.. dumt på nåt sätt.
Hade de kommit på racelinjen på tvären och satsat på korta varvtider hade det varit mer intressant för mig.

Han verkar duktig, men i de flesta filmer man får se är hälften snurrningar. Ingen bra reklam för en sport som är på väg uppåt / försöker hävda sig, i mina ögon. Vill minnas en film från Gotland med snygg körning har för mig han är med i den?

Malmköping
Här sen Nov 2002

Käns lite mycket slit o släng tycker jag. Skulle vara trevligare om han verkligen lyckades "placera" bilen. Framhjulet i prefekt apex tex. Då skulle det nog bli mer underhållande oxå thumbs up .
För att förhöja spänningen i filmen skulle ju även kamerabilen kunna ligga lite närmre thumbs up . Fast det kanske blir för spännande för dom inblandade .

Men det skulle vara trevligt att testa nån gång thumbs up . Sladda är ju kul .

NS BTG: 9.10.21

Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Fredrik C skrev:
Käns lite mycket slit o släng tycker jag. Skulle vara trevligare om han verkligen lyckades "placera" bilen. Framhjulet i prefekt apex tex. Då skulle det nog bli mer underhållande oxå thumbs up .
För att förhöja spänningen i filmen skulle ju även kamerabilen kunna ligga lite närmre thumbs up . Fast det kanske blir för spännande för dom inblandade .

Men det skulle vara trevligt att testa nån gång thumbs up . Sladda är ju kul .

Fredrik-

Det är inte så lätt att hänga ut genom sidofönstret på en BMW M3 E36 som går på lätt sladd & samtidigt försöka ha bilen framför i kamerasiktet !

Väl att tänka på ang denna filmen är okså att dett var första riktiga gången någon av oss var på en bana & fick köra hela varvet runt - & då filmen spelades in så hade ingen av oss så hemskt mkt koll på driftingreglerna alls - utan vi bara körde.

- förra gången vi var på en bana var ett år innan detta på Gotland & då körde vi endast 2 kurvor på Knutstorp --- Men kul var det -

G o D J U L

tvalkopp
Dalarna
Här sen Jun 2004

Jag tyckte att både filmen och chauffören var bra men vad har ni för däck? Blir det inte väldigt dyrt att åka omkring å gnugga hela dagarna, eller pussas ni med den lokala däckgubben på fredagarna

Ser mycket kul ut och hoppas att få prova på så fort tillfälle ges

God Hjul

BMW 320dT -10 M-sport
Citera
Bilder o videos
1, 2, 3, 4, 5   >>
8 besök senaste veckan (12191 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande