| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
BMWcup mitten 90-tal
|
1366 besök totalt |
|
BMWcup mitten 90-tal
Två bilder från BMWcup mitten 90-tal. screenshots.
lite mer orginalbetonad fjäding än på dagens cop-bilar :-)
Cool handmålad "artcar" sorry för den dåliga kvaliten. _________________ /Anders C |
|
Bild ett är på den sk. "FYM:en".
Byggdes av två totalt 02-skadade personer vid namn... *tänker så det knakar* En var iaf ordf. tidigare i 02-klubben. Ulf hette han ju. Tror han ägnade sig åt arbete i Svenska Kyrkan efter nga år i Cupen. En kultvagn. Vem person två var minns jag inte, men vill tro att det är ngn som fortfarande håller till i klubben sas.
"Artcar:en" byggdes av Johan Falk, Linköping och jag tror det var hans syster som målade. Johan åker idag Ginetta (?) i Roadsport och har synts till här på rejsa ngn gång då och då. Detta var tider det. Oj vad gammal man känner sig nu...
|
|
Fym:en försökte jag köpa för några år sedan, men fick avslag efter de två ägarna gaddat samman sig :-) Att jag då ägde en bil som hade regnr FYM 173 och deras bil hade FYM 193 och jag nämnde att jag ville kompletera min samling hjälpte inte :-)
Den andra bilen vet jag inget om :-( _________________ /Anders C |
|
Bidrar med skarpare bilder!
Jag blir så nostalgisk så att jag måste skicka in ett par gamla bilder (Knutstorp).
Sista året jag körde med denna var 97. Slutade tyvärr när det äntligen började gå och fungera ordentligt. Bilen såldes till Gellerstedt som efter ett tag sålde den vidare. Var den är nu vet jag inte........ Den var mattsvart och sprayburksfärgad vid inköpet. Detta försökte vi dölja genom att måla ödlor etc över hela bilen. Tog en hel helg för min sambos syster att pensla dit alla djuren.................. Spec. som jag kommer ihåg det: 2.2 liter Portad, balanserad etc av Kenneths Motor Dubbla Dellorto 45 Knepig omslipad kam oilonbussningar och stumt monterad bakaxel Diffbroms och 3.9 i utvxl Bilstein race med uniballs bak 2.25 tums justerbara coilover fjädrar runt om Hemgjord ledlagrad toppmontering av dämpare fram (inkl camberjust) Turbobreddare och jätte M3 Spoiler Polykarbonat rutor 8x13 performance wheels med nolloffset Bosch brytarlös tändning Setrab oljekylare Ansa extraktorrör Spalfläkt ETC.......................(kommer inte ihåg mer) Ngn gång vore det juste att bygga en Grupp 2 men tillsv får jag nöja mig med plast från England. Freude am fahren!!! Måste ner i källaren och se om jag har kvar ngn M2 "power tshirt. Antar att dessa är "rare" nu - vi gjorde 100 ex med en flygande 02turbo på ryggen och någon rimtext som jag ej kommer ihåg. Godnatt! _________________ Johan Falk |
![]() |
Bilder o videos
BMWcup mitten 90-tal
|
1366 besök totalt |