Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2015 besök totalt |
"karosskitt" å fakta om å till porsche 924 orna?
hej tänkte höra om de fanns några brutala typ skärmbräddarkitt å spolierkitt å liknande till 924 då de väl har används innom racingen? MVH // Fille _________________ Andreas Fäldt |
||
Re: finns de nå "karosskitt" till porsche 924 or
www.gt-racing.com borde kunna ge lite inspiration. _________________ Anders Hansson |
||
www.924.org
Där står det en hel del. Vanligast är 2l 125 hk varianten. Sen finns även turbo 170 (turbo2 177 från 81 och framåt) och S modellen med 944 motorn i nedtrimmad variant, på typ 150hk, och de sista modellerna som kom i slutet av 80 talet hade 160 nånting. Sen finns det värre modeller men dom är ohyggligt ovanliga. Fråga om det är något du vill veta ! Det kördes 924 på le mans förut, extremare än så har nog inte 924:an varit. Även bilar i en klass som hette d-production var rätt tuffa. Står mer på 924.org tror jag. Men vanligast är carrera GT breddningen som sitter på t.ex. pär hylanders bil. _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
ok så en 924 S är alltså å föredra med tanke på lite mer effekt?... hur såg lemans bilarna ut hittade inte de.. Nått speciellt man ska tänka på vid inköp av dessa bilar. har alldrig ägt porsche förut...
har 924 å 944 samma kaross eller är den annorlunda eller kan man bara klämma på 944 spioler osv? MVH _________________ Andreas Fäldt |
||
om du vill öka på antalet hästar i stallet är nog 924 turbo att föredra. Välj i så fall ett påbörjat projekt eller en bil som kanske behöver en del omvårdnad, som t ex har rostiga skärmar eller liknande då du ju ändå ska byta ut dem mot glasfiber-diton. 924 turbo är så pass ovanlig att det är lite synd om fräscha exemplar slaktas. ![]() Porsche själva fick ut 375 hk ur 924 turbo-motorn med en del modifikationer. Bl a ska kolvarna vara den svagaste punkten. Det finns några i Sverige som har plockat ut över 300 hk ur 924 turbo men hur de har gjort har jag tyvärr inte koll på, även om jag är väldigt nyfiken. ![]() 924 och 944 har i grunden samma kaross. Det går att sätta en 944-front på en 924 men då måste du byta framskärmar också efter som 944-skärmarna är bredare än 924-skärmarna. Bilarna som gick på Le Mans 1980 var 924 Carrera GTR. GTR-modellen hade flera varianter på karossen. Jag har sett bilder på i alla fall minst tre versioner. Le Mans-bilen från 1980: ![]() "Produktionsversionen": ![]() Den sist tillverkade GTR-bilen: ![]() Kan rekommendera forumet 944 Sverige (http://www.944sverige.com) om du har frågor specifikt om Porsche 924/944/968, som komplement till detta forum. ![]() _________________ Michael Sjösgärd Liebe wächst nicht auf Bäumen, sie wird in Zuffenhausen hergestellt. |
||
ok tackar efter att jag kolla runt lite har jag kommit fram till att en 924 turbo eller en 944 är nog de som passar mig bäst. tacka ska ni ha återkommer med projekttråd när jag hittat lämpligt utgångsobjekt. har ni tips på sådanna kan ni PM:a mig eller skriva de här.
MVH // Andreas _________________ Andreas Fäldt |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2015 besök totalt |