| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
WEBER
|
2087 besök totalt |
|
WEBER
Vad är det för fördelar med att använda elbränslepump än en orginal mekanisk på en b20 med 2*45or? MVH Johan |
||
|
Re: WEBER
org pumpen orkar inte mata 2 webrar ( vid hög effekt ), konstant bränsletryck. _________________ Krister Andersson. Finspång - Kalix BMW 325ti En upptagen Man |
||
|
|
||
|
Nä, men effekten blir nog mer än vad orginalpumpen klarar. Oavsett vad så är det väl bättre att montera elpump och vara säker. Än att köra mekanisk och få slut på soppa på höga varv.
Vad är det för bil? Ska ju köra B20 jag med. |
||
|
_________________ Per Fogelberg Favorit leverantörer : LJ Trim Hammarö. Anders Lack Center Forshaga, K H Cortina GT 1966 Gr 2 Sierra 1990 2 dör Andrabil / Busbil |
||
|
Motorn är bromsad till 180 hk med dom grejorna som sitter på så det är ingen värsting och ja får med allt utom bränslepump när ja köper den. det var en elpump.
Motorn ska sitta i en 240 2150 rallycrossbil har inte budjet till något värre för tillfellet. |
||
|
Ingen värsting? 180hk är rätt så bra ur en sugB20 med förgasare. Tror rekordet på B20 sugmotortrimm ligger lite över 230hk... typ 235 eller nåt sånt. Och det är maxtrimmat allt i den då.
Sen är det ju lättare med turbo eller kompressor
|
||
|
Det ska gå att plocka ut 200 ur en sån motor med klass4a reglerna men det är dyrare
Den ja ska köpa nu är en 2L b18 igentligen men det har ingen betydelse. Ja det är lättare att få ut mer med turbo eller kompressor. Men ljudet från en rapp webermatad motor kan man köra ifrån allt med
|
||
|
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
WEBER
|
2087 besök totalt |

