| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Material i hemmabygd k hämmare för drifting
|
<< 1, 2 10 besök senaste veckan (3500 totalt) |
Hej, det är inte min bil på bilderna. Själv har jag en grupp A rörkrängare som jag hade tänkt testa med till att börja med ihop med en 27mm grupp A-krängpinne fram. Skulle det inte vara till belåtenhet så blir det nog egentillverkade knivkrängare istället. _________________ MVH Patrik Johansson |
||||
|
Patrik_Johansson:
En kavaletiv gissing är att du behöver styvare bak pga grupp A grejorna är gjorda för balans och du vill ha taktorn överstyrd. Gå upp i fjäderhårdhet bak det gör mycket åt krängningsstyvheten med stelaxel pga det temligen höga rc. _________________ Johan Sjölinder |
||||
|
Nu vet jag i vilket avseende trådskaparen ska drifta men om jag inte missminner mig så har de Japanska driftarna inte direkt gått in för att försämra greppet på bilarna. Att försämra greppen innebär bara att det blir svårare att hänga på bilen ska ska jagas eller att motståndaren lätt kan hänga på o ta poäng. 265:or med R blanding var ju en rätt normal syn på driftbilar för några år sedan men jag tror inte Japanerna tillåter det längre. Men som sagt frågan är var o när det ska driftas o vilka regler som gäller, men på en 240 är det ju ingen bedrift att få motoreffekt att överstiga grepp.
_________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
En enda tävling tilläts det R-däck - Tamiguchi körde sin HKS S15 på det för två år sedan & tokvann allt den dagen - & dagen efter var R-däck förbjudna helt
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
Där ser man. Då är väl alla de filmer jag har här inofficiella tävlingar. _________________ Martin Gustavsson Gzon Tuning AB |
||||
Det finns många olika varianter på bakre krängare till 240 grupp A och den som jag har tror jag är den styvaste. Den är inte direkt tanig iaf. . . Maciek som jag har köpt den av körde med den ihop med en 27mm främre krängningshämmare och det fungerade kanon ihop enligt honom. Vilka fjäderkonstanter som ska användas är inte helt klart ännu, men styvt ska det bli. Uppåt 200N/mm blir det fram iaf grundat efter erfarenheterna med Marcos bil. Bak måste det räknas lite på vad som kan vara lämpligt. Jag har inget mål med att få bilen väldigt överstyrd utan helst välbalanserad med viss dragning åt överstyrning hellre än understyrning. Fuling kanske kan bistå med lite hjälp? _________________ MVH Patrik Johansson |
||||
Jag kan väll ful räkna lite
och jag behäver en JÄ... massa data på åkermaskinen för att det skall ge något. Men ta det i en ny tråd eller i din "åka ban bil tråd", för en så har du VÄLL?
_________________ Johan Sjölinder |
||||
Kan vara så att det e filmer från de "något" mindre serierna i Japan ju - där toppförarna medverkar ?
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Material i hemmabygd k hämmare för drifting
|
<< 1, 2 10 besök senaste veckan (3500 totalt) |