| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Rik snubbe & hans Maserati MC12
|
3960 besök totalt |
|
Skön flöjt det här, han har förvisso rätt i att bilar ska brukas men nån jävla måtta får det ju fan vara. http://www.kylemcbride.com/mc12.wmv _________________ // Jani Hast |
||||
|
Re: Rik snubbe & hans Maserati MC12
Detta gjorde ont i min själ... Kul med människor som har råd, och vill bruka bilarna, men inte behöver man väl misshandla dom för det. Han skulle gott kunna ge den till mig istället.
_________________ T i m P a h l b e r g Alfa Romeo 147 2.0 -04 |
||||
|
Är det reportaget som var på tv förra veckan eller så? (5th gear kanske)
Halkar runt i snö på en bana och lite sånt? Rätt skön snubbe i så fall, bättre att han använder den och visar upp den än att han ger den till mig t.ex. Skulle aldrig ha råd köra den alls
_________________ Thorbjörn Nilsson Brukar: Alfa Romeo Giulia Super 2.2JTD, Toyota LC90 (VZJ95) Pallbocksräser: Mitsubishi Evolution IX, M3 breddad E30 |
||||
|
Det är väl bara bra att såna personer finns. Dels för att de verkligen använder bilarna och inte ställer dem i något förråd eller museum vilket ju gör att fler får chansen att se dem. Dels för att för varje bil de förbrukar så blir det ju troligen ytterligare en ny beställning på en exotisk bil och därmed kan tillverkare såsom Maserati & co forstätta att existera och bygga balla bilar.
_________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
|
funkar inte just nu men jag såg det på discovery. Vet inte om de framgår i detta klippet att han köpt Schuemachers F1 bil (03 tror jag), redan hade en enzo men ville ha maserati för sin historik, dessutom ska han ha delagit i le mans.
_________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||
|
Japp, det är samma kille som köpte Schumachers F1:a.
Tycker inte alls att han misshandlar bilen. Han kör den, och det är den gjord för att göra.. må hända att snö kanske inte är det bästa underlaget dock
_________________ -- Audi A4 TSquattro |
||||
Här är en mirror. www.fjollrosa.com/temp/movies/mc12.w Hoppas den är snabbare....
_________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
TACK! Vilken underbart avslappnad attityd! Klart att bilar ska användas - vad ska man annars ha dem till? |
||||
|
Äh, lacken går ju att fixa och bakspoilern kostade ju bara £5000 att fixa. Med tanke på resten av kostnaderna så är ju det inte så farligt.
Maseratin är ju inte så mycket mer exklusiv (i graden av sällsynthet) än McLaren F1 och de återbyggs ju till orginal eller till modifierat skick kontinuerligt. Det var väl bara däcksvalet som kanske skulle varit annorlunda om sladdandet skulle skett mer mera kontroll. Följde det inte med vinterdäck (tillvalslista fanns ju inte iofs)? Själv tycker jag att pikarna mot konstruktionen angående "bruksigheten" var roligast
Undrar när vi får se den på ett grusrally? |
||||
Jajemen, tack så mycket
Skön snubbe.. Klart man ska använda sin superbil
|
||||
|
|
||||
![]() |
Bilder o videos