| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: BMW 325i Touring 1992
|
1747 besök totalt |
|
19000mil, fint skick (rost finns men inga mängder, dörrar & skärmar rostfria). Inredning i bra skick (båda stolarna hela), AC är nyrenoverad (kompressor, kondensor, torkfilter, blockventil, rör/slang, hjälpfläktmotstånd, dock ej fylld än), halvljusinsatser relativt nya, stötdämpartest gjord sommaren -05 med mkt gott resultat (diagram finns). Import -05 av mig (Breif finns). Ej vinterkörd av mig. Pluspoäng: - Besiktigad u.a. 25/9 och skattad 25/9. - Nya bromsar fram och bak + handbroms. Renoverade ok, fram Ferodo DS2500 belägg + Sandtler GT skivor (slitzade & värmebehandlade) - olja & filter bytt 9/9 (BMW godkänd OK-Q8 10W-50 helsyntet) - Nytt batteri - En massa andra pyckel och mojs är bytt med tiden t.ex. stödlager på kardan, en massa grejor på motorn (kylslangar, givare osv), servoslang osv. Minuspoäng: - 320i avgassystem (endast estetiskt då bara ändrören skiljer, mkt bra skick på dämparen i övrigt). - Ytrost (baklucka och höger bagagerumsbalja, finns två små taskiga lackbättringar också bakom bakljusen). - Stödämparfäste höger bak har sagt upp sig, knirrar lite (nytt följer med). - Bagageluckelåset går inte att låsa/låsa upp med nyckel bara med centrallåset i övriga lås funkar. Utrustning: - Airbag - Eluppvärmda speglar & lås - Elhissar fram & bak - Eltaklucka - Färddator - Gröntonade rutor - Kartläsarlampor - Luftkonditionering - Lättmetallfälgar krysseker 15" - Nackstöd bak - Nivåreglering - Metalliclack (Sterlingsilver) - Radio BMW original - Takantenn - Ratt & Växellspaksknopp i skinn - Servo - Sportchassie - Sportstolar - Stolsvärme - Gummimattor - Fjärrstyrt c-lås Motorn precis utbytt (även den gått 19k mil, servicebok finns på den). Originalmotorn hade helt nytt topplock som dock var kasst, så jag hade en Alpina motor i bilen ett tag dock var den också lite kraslig. Så nu sitter det "original" motor i igen (2.5l, 170hk). Har en uppsättning vinterdäck liggandes som kanske går en vinter till (beror väl på hur kräsen man är ). Som kan följa med om så önskas.
Reg. nr XGE064
Pris: 32.000 bagis _________________ / Erik Tryggvesson |
|
Tanken med denna försäljning var att bli av med en bil (somliga påstår att jag har för många
) sen så har jag ju redan en 318is. Så svaret får nog bli nej tack.
Men tack ändå för erbjudandet
_________________ / Erik Tryggvesson |
![]() |
SÄLJES
|
1747 besök totalt |