| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Volvos femma
|
1685 besök totalt |
|
Re: Volvos femma
vågar till 99% säga ja.. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||
jo det stämmer, tack å mycket,kul att du gillar den har råkat hamna här nu så får se vart det slutar nästa år..
Angående kolvbulten e dom normala 23mm ,så det e bara mäta //Bjäle _________________ Daniel Bjälevik Volvo 142 -69 tic "to the limit and beyond" |
||
|
Så det är du som fick min gamla 140.den var väll grå när du fick tag i den.mvh peter.ursäkta kapningen
av tråden.. _________________ Behöver du hjälp med din motor eller racebil? http://www.schmidtracing.net Sponsrad av http://www.bjprace.com |
||
|
B5244S, B5254S (fram till -96) har 21mm kolbult och B5254S (nyare än -96), B5254F samt B5252S har 23mm.
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Stämmer bra det,hade tänkt försöka få tag i ursprungsägaren nångång men titta,nån hitta mig först
Skickar ett PM //Bjäle _________________ Daniel Bjälevik Volvo 142 -69 tic "to the limit and beyond" |
||
|
Är inte de flesta icke- samt lågtrycksturbo egentligen närmare 2.45 liter ?
Mitt minne säger att 2.4 & 2.5 har varierat på bakluckorna mer än under huven... (Kolvbultarna kan nog skilja mellan olika motor versioner trots det.) _________________
Ny kulbil i garaget.
|
||
![]() |
Skruva banåkabil
Volvos femma
|
1685 besök totalt |
