| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Video + bilder: BMW M5 3,6 motor med köhler kammar och chip
|
5688 besök totalt |
|
Precis knåpat ihop en trevlig liten motor som jag tänkte dela med mig lite av. http://www.sportvagnskonsult.com/HPI
|
||||||
Nej ingen snö
Det är dessutom en kundbil, den ska köras in nu, körde väl upp ca 10 liter soppa igår. Blir någon tank innan jag lämnar den till honom. MVH |
||||||
|
Re: Video: BMW M5 3,6 motor med köhler kammar och chip
Hmmm hur blir karaktären på motorn med chip o kammar? Hur mycket effket kan det tänkas att den ger totalt är det en nybyggd motor eller? _________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
|
|
||||||
|
Den har lite oroligare tomgång än min. Annars vet jag inte så mycket om prestandan än, har kört upp en halv tank ungefär nu och har inte varvat den mer än ca 4000rpm än. Men den skjuter på fint även på halvgas
Återkommer med en filmsnutt till när den är riktigt inkörd. Det är nya lager, ringar, honat loppen, mira frästa säten, slipade ventiler. Det var något i bränslet som inte var bränsle... Förmodligen därför som den satt sig så jag fick tömma tanken, byta filtret och sen fylla med fräsch soppa för att få igång den. V-Power faktiskt
Det var inte vackert i loppen i alla fall.. Fick ta någon hundring i loppen så de blev bra. MVH |
||||||
|
Hmmm porr
_________________ Nu Porsche 996 Turbo. Tidigare: Audi RS4 B5 Audi S2 |
||||||
|
Mmm det är fina motorer
|
||||||
Jajamen, det är en E28, med mycket M5 utrustning, specialsydd tvåfärgad skinninredning m.m m.m
|
||||||
Fränt! Likadan inredning som i min E28, fast jag har helsvart skinn... och tyvärr även en något klenare maskin...
_________________ Mikael Färnström BMW E24 BMW E28 BMW E39 BMW CS #3981 |
||||||
Ja de stolarna är riktigt sköna, de är ju vidgjorda också så de är riktigt fasta och fina
|
||||||
Ja, inga problem, ska bygga nytt auspuffanlage till den nästa vecka om jag får tag i burkar, så då kan jag ta några bilder till. Är det sen något du undrar över angående konverteringen så är det bara att hojta till.
|
||||||
|
Låter trevligt!
va ska du ha för burkar?. måste bygga nytt avgas till min.. låter som en jä*la EPA, hål nånstans innan första dämparen! jadu, ja kan återkomma me frågor om detta! Mvh oliver _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
Det blir inte så extremt på hans, 2x2,5" bara. Självklart med Apple Racing dämpare. Finns inget bättre för de pengarna! MVH |
||||||
|
Låter riktigt bra. funderar på att bygga nytt avgas på min åxå..
ska man ha dubbla dämpare eller bara en slutdämpare som du har på din? återkom med lite bilder sen. Mvh oliver _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
Jag har 2x slutdämpare på min. 2x3" hela vägen, ombyggda kollektorer. Jag fick ta bort reservhjulsbaljan för att få plats med dämparna. Det är det optimala, men om man inte vill kapa i bilen så kan man göra som följande: På denna E28 så blir det 2x2,5" dämpare mitt under och sedan går rören ihop bakom bakaxeln till en enkel 3" dämpare längst bak. Kollektorerna är numera ombyggda till 2,5" Bilder kommer, även film med ljud så ni får höra skillnaden
MVH Krille |
||||||
|
Låter riktigt bra de.
.... va tror du detta går på? skulle va kul me lite mysigare motorljud. tycker nästan att den e lite för tyst! hoppas du svestar dit ett ovalt utblås som fyller urgröpningen i bakkjolen (om de e en m535?) Mvh oliver _________________ Mvh Oliver Kraigher Bjuhr BMW m5 e39 -00 |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
5688 besök totalt |