| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kugelfischer bränslematning
|
887 besök totalt |
|
Hej Jag håller på att sätta ihop en gammal GRD med Kugelfisher sprut. Hur skall jag göra med bränslematningen till den? Nu har jag en Bosch högtryckspump och ett CAV bränslefilter (2 anslutningar till botten av filtert och 3 till ovansidan) fick förslag på: Från tanken elekrtisk förpump till en catchtank parralellt med en mekanisk förpump (backventiler) kopplat till en catchtank sen till bränslefiltert och därifrån till högtryckspump och sen till Kugelfishern Tryckreglering på utgången av Kugelfischer pumpen Retur och avluftning av filter till catchtanken, retur från catchtanken till bränsletanken. Blir mkt slangdragning och kopplingar.... $$$ Jag hade mer tänkt mig, bensintank - filter - tryckpump - kugelfisher - tryckregulator - filter - bensintank ev en förpump Synpunkter? Var köper man en juterbar tryckregulator (100 psi)? Henrik PS Den elekriska förpumpen slås av manuellt när man kört ut på banan för att spara ström (ingen generator) Jag lagt till ett par biler på filtert, det borde väl kunna fungera som catchtank i sig? anslutning 1 till tryckpump - till kugelfisher pump anslutning 2 retur från tryckregulator anslutning 3 in från förpump anslutning 4 pluggad anslutning 5 retur till bensintanken Henrik
_________________ Henrik Hansson |
|
http://mohlin.wankeltrim.se/
Kolla med Micke hur dom har kört på sin. Det borde funka åt dig med. // Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes!
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
887 besök totalt |