Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 -97
1340 besök totalt
maptun_900
Edsbyn
Här sen Apr 2004

Trådstartare
Saab 900 -97

Detta ska försöka bli min biltråd bara jag lyckas förstå mig på datorer..

Den är en saab 900 med beryktat chassi orginal men det har väl blivit lite bättre med tiden..

Saker som gjorts för att den ska bli lite roligare är väl ungefär.Powerflex bussningar i framvagnen bara tyvär, h&R fjädrar vanliga sänkfjädrar,bilstein sport dämpare,9-5 bromsar fram med ferodo bromsbelägg orginal skivor bak med ferodo belägg,sportiga snik 17" ligger 17" slicks i förrådet som borde provas

Maskinellt så har det väl spätts på lite tillbehör med tiden 465cc spridare(gröna och fina) ,3 bars map sensor, kkk24 turbo från s60r ,större i-c ,styrprogram från maptun, kopplingen blev en förstärkt sachs till 900 med organsik lamell..

Givetvis så sitter det viggen paket och lite roligare stereo i,det är ju en gatbil men det är ju lite roligare när man befinner sig på bana..

Folk och företag som borde tackas är Tomas(cp-service.se) Anders och Johan (awr.se) Fredrik på maptun.

om ni har orkat traglat igenom detta och funderar på något eller vill tipsa på olika uppdateringar så kan ni gärna kommentera.

Oxelösund
Här sen Maj 2005

Hur går det med bilen?

#30 TRK Racing, MSLS
S7R Super Seven
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Saab 900 -97
1340 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande