Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4181 besök totalt |
En sak till, fyrpunktslift är ju det bästa, men till enbörjan blir det nog en tvärgående bjälke med vinsch.
|
||
Beträffande golvet så brukar man använda något som kallas för Herkulit i industrisammanhang. Är väl det mest dominerande slitlagret i lagerlokaler där man kör truckar dagarna i ända. Hur hårt det blir behöver jag nog inte vidareutveckla
![]() _________________ Tomas Johansson |
||
jag har 165 kvadrat verkstad och 140 kvadrat boningshus allt på en tomt på 1200 rutor
|
||
|
||
Jag föredrar 2-pelar. 4-pelarlyft kan man ha om man redan har en 2-pelare tycker jag. Det är smidigare att bara köra upp på dem och fixa med nåt men skenorna är väldigt stora när man ska ha ner en växellåda osv. _________________ Daniel Steiner |
||
Golvvärme är säkert det bästa i ett garage men om du inte har på värmen hela tiden så tar det länge att värma upp golvet. Kanske det skulle gå att ha en timer eller fjärrstyrning på värmen så att du kan värma garaget innan du går dit. Sen finns det ju både elslingor och vattenburen golvvärme att välja på... Med så högt till tak skulle jag bygga ett loft dit man kan samla delar. För tillfället skruvar jag i ett mörkt garage så drömmen är lysrör i båda tak och väggar. Nu släpar jag lysrör med mig runt bilen. _________________ Sten Isaksson |
||
Golvärme är jättebra...om man har tänkt sig att alltid ha uppvärmt. Ska du däremot höja temperaturen bara när du är i lokalen för att sänka när du knallar hem så är golvvärme helt odugligt. Med betongplatta kommer du få så lång responstid att du kanske börjar märka lite, lite värme lagom tills det är dags för hemgång...
![]() Kort responstid får du med luftvärme...elvarianten är billigast i inköp. Dock grisdyr i drift. Men eftersom de flesta alternativ som går billigare kostar ganska rejäla högar med pengar i inköp så är frågan om du når brake-even på väääldigt länge med drift kanske 10h/vecka. _________________ Karl Brag |
||
Jag snyggade till mitt garage i somras och föll för de fina bilderna på två komponents lackade
golv. Kanonsnyggt när bilen speglar sej i den ljusgrå, högblanka ytan. MEN, tämligen opraktiskt för annat än finparkering och dessutom kopiöst halt om man spiller olja eller vatten. _________________ Johan Ekman Austin Healey 3000 MGB GTS |
||
3 Garage platser på runt 2,3 * 5,2 .. våra bilar står i alla (tur med korta sportbilar = platsöver
![]() Ena står vår Ford-52 + halva MGB GT i delar i dom andra står Lotusen o MGn (numera upp pallad) Tyvärr så har jag varken maskiner lr svets i garaget ![]() _________________ Andreas Tysk Ford Anglia-52 Austin Mini Van-65 Lotus Europa S1-68 Mini Jem Mk2-68 Piper GTT-68/70 MGB GT Sebring-70 Van Diemen RF80-80 Mini Midas MK3-88 |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
<< 1, 2 4181 besök totalt |