Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Hur stora verkstäder har ni?
<<   1, 2
4181 besök totalt
Roger Gustafsson
Puerto Vallarta
Här sen Sep 2004

Trådstartare
En sak till, fyrpunktslift är ju det bästa, men till enbörjan blir det nog en tvärgående bjälke med vinsch.

MexBeetle -90 1600cc
Citera
Tomas Johansson
Sverige
Här sen Jan 2006

Ny på att skriva
inlägg i forumet

Beträffande golvet så brukar man använda något som kallas för Herkulit i industrisammanhang. Är väl det mest dominerande slitlagret i lagerlokaler där man kör truckar dagarna i ända. Hur hårt det blir behöver jag nog inte vidareutveckla . Själv har jag 5,6x3m och det är tight. Jag får ställa bilen så nära ena väggen som det bara går när jag ska meka på den andra sidan.

Hässleholm
Här sen Mar 2004

jag har 165 kvadrat verkstad och 140 kvadrat boningshus allt på en tomt på 1200 rutor

Libell
Härnösand
Här sen Jun 2005

Här är mitt garage , eller hur det borde vara

www.ultimategarage.com/UltGar2y.htm

Niklas Libell Megabusa Härnösand
www.libell.nu
Citera
Opeltok
Regnets huvudstad, dvs. Borås
Här sen Maj 2005

Schyst garage men vågar man skruva eller kapa i det?? det kan ju bli smutsigt

Min älskade Polo, jag saknar dig så!!
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Roger Gustafsson skrev:
En sak till, fyrpunktslift är ju det bästa, men till enbörjan blir det nog en tvärgående bjälke med vinsch.

Jag föredrar 2-pelar.

4-pelarlyft kan man ha om man redan har en 2-pelare tycker jag. Det är smidigare att bara köra upp på dem
och fixa med nåt men skenorna är väldigt stora när man ska ha ner en växellåda osv.

Vasa, Finland
Här sen Jun 2004

Roger Gustafsson skrev:

Vet inte riktigt hur jag ska göra med takhöjd och uppvärming... Får ta en funderare, jag tänkte ju förstås bara ha det uppvärmt när jag är där.

Golvvärme är säkert det bästa i ett garage men om du inte har på värmen hela tiden så tar det länge att värma upp golvet. Kanske det skulle gå att ha en timer eller fjärrstyrning på värmen så att du kan värma garaget innan du går dit. Sen finns det ju både elslingor och vattenburen golvvärme att välja på...

Med så högt till tak skulle jag bygga ett loft dit man kan samla delar. För tillfället skruvar jag i ett mörkt garage så drömmen är lysrör i båda tak och väggar. Nu släpar jag lysrör med mig runt bilen.

Täby
Här sen Dec 2002

Golvärme är jättebra...om man har tänkt sig att alltid ha uppvärmt. Ska du däremot höja temperaturen bara när du är i lokalen för att sänka när du knallar hem så är golvvärme helt odugligt. Med betongplatta kommer du få så lång responstid att du kanske börjar märka lite, lite värme lagom tills det är dags för hemgång...

Kort responstid får du med luftvärme...elvarianten är billigast i inköp. Dock grisdyr i drift. Men eftersom de flesta alternativ som går billigare kostar ganska rejäla högar med pengar i inköp så är frågan om du når brake-even på väääldigt länge med drift kanske 10h/vecka.

Karlskrona
Här sen Aug 2003

Jag snyggade till mitt garage i somras och föll för de fina bilderna på två komponents lackade
golv. Kanonsnyggt när bilen speglar sej i den ljusgrå, högblanka ytan. MEN, tämligen opraktiskt för
annat än finparkering och dessutom kopiöst halt om man spiller olja eller vatten.

Citera
Andreas T
Halmstad
Här sen Sep 2005

3 Garage platser på runt 2,3 * 5,2 .. våra bilar står i alla (tur med korta sportbilar = platsöver )

Ena står vår Ford-52 + halva MGB GT i delar i dom andra står Lotusen o MGn (numera upp pallad)

Tyvärr så har jag varken maskiner lr svets i garaget

Lotus Europa S1-68
Mini Jem Mk2-68
Piper GTT-68/70
MGB GT Sebring-70
Van Diemen RF80-80
Mini Midas MK3-88
Citera
Allmänt banåkaforum
Hur stora verkstäder har ni?
<<   1, 2
4181 besök totalt