| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Generatorbyte, kopplingsschema?
|
8077 besök totalt |
|
Jag tänkte byta generator i pontiacen, främst pga den gamla var 55 ah och sen förra säsongen är det ju lite mer elektriska prylar som tillkommit i form av insprutning, soppapumpar, vattenpump osv och då hade ju en 105 Ah varit att föredra...
Så här ser generatorerna ut, och den vänstra använde jag innan - den högra ska alltså kopplas in istället.
Jag har kommit en bit på väg - jag har lyckats lista ut att "3" på den nya bilden ska kopplas in på "C".
Frågan kvarstår dock på vilken "1" och "2" ska kopplas... Någon som kan berätta den rätta lottoraden, eller behövs det mer info? |
|
asså. Det är så här. Den feta ska ju såklart till batteriet. C, står för charge.
De två andra, är bara plus och minus till elektromagneten som man strömsätter för att få laddning. Har jag för mig, om den inte jordar via höljet. Fast nu blev jag lite osäker. Kan kolla i pontaic fiero handboken när jag är i garaget. Tills dess så är det med stor sannolikhet så att A är plus och B är minus. helt enkelt. MEn de ska ju kopplas via tändningslåset. Så att elektromagenten inte står och går när motorn är avstängd osv. _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
|
Här finns en lista på vad alla bosch termer betyder,
http://www.type2.com/library/identif ---- ALTERNATOR and VOLTAGE REGULATOR GENERATOR and GENERATOR REGULATOR B+ Battery positive B- Battery negative D+ Dynamo postive D- Dynamo negative DF Dynamo field DF1 Dynamo field 1 DF2 Dynamo field 2 borde gå att lista ut vad som är vad.... /ola _________________ Ola Gustavsson |
![]() |
Skruva banåkabil
|
8077 besök totalt |