| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Pedalställ av aluminium, perfekt till seven-replica
|
2 besök senaste veckan (5452 totalt) |
|
S: Pedalställ av aluminium med bromsvåg, anpassat till seven-replica (locost), men passar givetvis i andra byggen också. gas, broms & koppling. Pris: 3000kr //Henrik B 0708-698784 [/img]
_________________ Henrik Bergsten |
||
|
Vikt och storlek?
Du får gärna måttsätta bilden. Avståndet mellan pedalerna är också intressant. Är det tå hål för bromscylindrar +1 för koppling? (syns inte riktitg på bilden) Vad är det för tillverkare? _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
Mått på pedalstället
Måtten på pedalstället: bredd:212mm djup:150mm totalhöjd:260mm Bredd mellan pedalplattorna:55mm Vikt vet jag inte just nu, jag har ingen liten våg tillgängligt men det är lätt. Angående fabrikat så är det egen tillverkat. Det är plats för 2st bromscylindrar och 1st kopplingscylinder. // Henrik _________________ Henrik Bergsten |
||
Gör som jag bygg först ett hängande......släng sedan ut 9-5 motorn och stoppa i en 9000 med grenröret och turbon vänt åt andra hållet . inte lika varmt längre ...och vips du får göra ett nytt stående ställ då det helt plötsligt finns plats! Sedan blir det ju även en hel massa andra saker lättare.
(för övrigt kommer mitt hängande från henrik....vilket sammanträffande) sorry för kapande av tråden med det är ju nästan samma ämne _________________ // TXbias BXrndtson |
||
Hej! Här kommer en bild på hur mitt sitter monterat, jag använder 3st Girling cylindrar utan problem. Kan det finnas olika längder på Girlings cylindrar?? Jag ringer dig under dagen. Mvh Henrik
_________________ Henrik Bergsten |
||
|
Tjena! glömde säga det när du ringde, Jag köpte ju de cylindrarna med behållare, kanske det som är avgörande, Ser dina pedaler sitter korrekt. Är för övrigt mycket nöjd med pedalstället.
_________________ Ascona B -79 TURBO, 0737412923 /Dan |
||
|
_________________ Mappar och bromsar bilar med Dynapack 5000nm chassidyno. Utför flockning i 40olika färger. http://www.dynotech.se |
||
![]() |
SÄLJES
|
2 besök senaste veckan (5452 totalt) |