| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Maserati Ghibli GT -95
|
959 besök totalt |
|
7700 mil 2,0-motorn med dubbla turbo och 306 hk original. ACC elhissar elspeglar Ställbara stötdämpare i 4 lägen. ABS Interiör i läder med innertak i mocca, träinlägg, träratt mm mm. Förlängt rattnav. Nybesiktigad utan anmärkning. Entusiastbilsförsäkrad för 1300 kr/år. Tämligen bränslesnål (1,1-1,2 l/mil). Storservice med byte av kamrem mm mm vid 6700 mil. Italienimport för två år sedan. Testad av Sportvagnsservice på Lidingö i höstas. Nylackad 2004 på officiella Porschelackverkstaden i Stockholm. GT-modell med större bromsar, bakaxel från Ferrari 456, fördelarlöst tändsystem, 17-tums hjul samt en mängd kosmetiska skillnader (emblem, interiörmatta, mätare mm). Nybesiktigad utan anmärkning. Säljes eftersom jag haft bilen i två år och nu är sugen på att testa något annat. Under de två åren har jag haft den har jag endast bytt följande delar: -inre styrleder (ca 400 kr/st för nya originaldelar) -styrenheten till ACCn (2500 kr begagnad) -gasstötdämpare till bakluckan (150 kr på Biltema) Ghibli är baserad på den tidigare biturboserien och det är därför förhållandevis enkelt och billigt att hitta delar. Många delar är även gemensamma med Ford, VW, BMW och Fiat. Mina totala kostnader för bilen har alltså varit små under de två år jag haft den. Verkstadsmanual finns på CD-skiva och medföljer. Men nu vill jag testa något annat och kan eventuellt tänka mig byte mot Ferrari 308/328/348 Maserati 3200 GT Opel Speedster Annan Maserati eller Alfa. Andra alternativ beaktas. Vid byte mot dyrare bil erläggs mellanskillnad kontant. Bilder: http://alfapower.no-ip.org/alfapower Vinterpris 163000 kr lindgrendaniel@yahoo.se _________________ ------------------------------------------------------- Daniel Lindgren |
![]() |
SÄLJES
|
959 besök totalt |