Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bakvagn BMW Z3
<<   1, 2
7623 besök totalt
M3Jonas
Färingsö
Här sen Dec 2002

NP skrev:
M3Jonas skrev:
Hej Niklas.

Lite ot: Du har möjligtvis inte en Z3M bakvagn att sälja?

Nej ingen Z3M men jag kanske kan locka med en E36M?

Så synd. Tänkte att det var värt en chansning att fråga iaf... E36:ans e mycket krångligare att få dit på en e30.

Skellefteå
Här sen Dec 2002

NP skrev:
therealpinto skrev:
Det beror helt på hur mycket du ändrar men så länge du har kvar original bärande plåt i större delen av bilen är det svårt. Ombyggt fordon funkar för alla ändringar utom motorn, i princip - men får du loss ett avgasintyg på den från Saab, så är det inte hopplöst. Tony-Avesta lyckades ju få Saab att skriva intyg för hans Sierra med Saabmotor så helt hopplöst är det kanske inte om man har bra kontakter.

/Gustaf

Så att bygga om hejvilt å besikta som ombyggt fordon (förutsatt att det är korrekt gjort), så länge jag rullar in med orginalmotorn?

Ja, det är en variant. Byter du både bakvagn och framvagn så räcker de ändringarna i sig för att bilen ska kunna klassas som ombyggt fordon. Men du bör behålla original växellåda och utväxling i slutväxeln för att man inte ska tjafsa om att avgascertifieringen påverkats.

/Gustaf

Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002

Niklas, har du hunnit med att väga de olika bakvagnarna?

Nykvarn
Här sen Jan 2003

Hur har det gått?

Bakvagn BMW Z3
<<   1, 2
7623 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande