| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Lättning av kaross
|
<< 1, 2 6354 besök totalt |
|
Tack för alla tips.
Problemet är bara att vanliga E30 dörrar passar inte på M3an. Har hittat ett par ställe på hemmaplan som ev kan beta av mina dörrar, talar om efter semestern hur det gick. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
|
Hej om du letar upp något företag som håller på med att galva typ skruvar och sådant eller håller på med sådan typ av ytbehandling så kan nog de årdnat åt dig.
bara de har så stora kar att de får ner en bildörr jag kan nog årdna ett ställ som gör det du kan nå mig på tele 0762/562058 _________________ Jimmy Bronwaller |
||||
Jag har nu lyckats få tag på Uffe... De hade aldrig plastdörrar på sin bil. De körde med urkapade plåtdörrar. Däremot trodde han att Andrea Tutti på GAs bil o motor (Linköping) ev hade gjutformar till e30-dörrar. Slå en signal dit om det fortfarande är intressant. _________________ /Kristian Elisson |
||||
14kg är ju inte mkt. Vägde en originaldörr till projektbilen till 32kg på badrumsvågen. Dock med ruta, elhissar o dyl. Finns lite att hämta där känns det som.
_________________ David Lindblom |
||||
|
Är inte rp-glasfiber att rekomendera eller? Jag kommer inom kort att beställa framskärmar, motorhuv och baklucka av rp var det tänkt.
_________________ Jesper Wall BMW E28 M535i (Blivande BMW-cup bil) BMW E39 540iAT BMW E85 Z4 Svenska E12/E28 Registret http://www.e28.se |
||||
Hur har det gått? /Henrik |
||||
|
Det har legat på is en stund , men jag har köpt på mig ett par gamla plåtdörrar från en tävlingsbil
som är rejält lättade och med lexan ruta får se om jag kan använda dom .Blev även ett par ytterplåtar i plast. Har prexis köpt en kaross extra med dörrar och luckor och UTAN taklucka gör många fina kilon så något skall jag väl få ihop i dörrväg. _________________ BMW M3 E30 Köhler 2,5 såld BMW Compact V8 BMW Z4 35is BMW 118dxdrive BMW 335i BMW 118i BMW X1 25e Ulf Wiking |
||||
Vet en som köpte en huv därifrån till sin bil. Original huven väger 17kg den från RP lite drygt 3kg. Visst man man nog få tag i lättare, men för dom priserna dom håller tycker jag det är helt ok. Passformen är mycket bra på den huven också. Kommer själv beställa grejer där ifrån till min bil senare. _________________ Emil Rehnfors |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Lättning av kaross
|
<< 1, 2 6354 besök totalt |