Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3604 besök totalt |
Castrol SRF, kostar?
Hej Undrar bara hur mycket denna bromsvätska brukar kosta i literförpackning, vad är ett bra pris? mvh Andreas |
||
Jag vet faktiskt inte säkert men har hört priser på runt 400kr/l
Jag lånar din tråd lite.... Är det nån som vet nåt om en bromsvätska som heter Castrol Respons? Min lille oljeleverantör skulle nämligen fixa den värsta bromsoljan man kunde ha och jag väntade mig att det skulle stå SRF på men den hette Respons isället. Vad är det för skit han fösökte sälja? Dyrt va det iallafall. |
||
ok, så om jag får tag på den för 360kr/l så är det bara att slå till då eller finns den billigare någonstans?
|
||
360:- /litern låter i förhållande sett svinbilligt!
KÖP - KÖP - KÖP!!!! Castrol rekommenderar 730:- /liter, sen är det väl en annan femma vilka som tar ut det... Men det är väldigt långt ner till 360:- !!!! Lotus-samuel: Du har blivit lurad ![]() Castrol har två bromsvätskor som heter Response. Bägge går in under begreppet standardvätskor. Response DOT 4 har torr kokpunkt 260 grader, våt 170 grader Response Super DOT 4 har torr kokpunkt 280 grader, våt 186 grader Visserligen bra standardvätskor, men i klass med SRF är de inte, tyvärr. Bör kosta ca 170-180:- för Super, 140-150:- för den sämre. _________________ Christian Jansson BMWCS #10364 SVKG #661 BMW 332is E30 ![]() |
||
Så lättlurad va jag inte, jag köpte den aldrig eftersom jag inte visste vad det va. Men nu vet jag. ![]() |
||
Re: Castrol SRF, kostar?
Styft 550-600:- litern har jag alltid fått betala för den > ![]() Men.... Åker numera på ELF:s racing variant. Bland annat Eje Elghs team åker på denna och jag betalar ung 1/5 av vad SRF vätskan kostar per liter. Byter inte tillbaka ![]() _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Jag gav 405 kr på Malmqvist & Edling i Norrköping (utan att pruta den gången,går säkert om man handlar annat också) dom säljer bara oljor där och ger rätt stora rabatter om man köper en 10-20 liter motorolja!
Jag gav 900 kr förra sommaren för 12 liter (3 dunkar) Castrol Magnatec,mekonomen tar en 500:ing för en 4 litersdunk tror jag,viss skillnad!!!....skulle få mera rabatt om jag köpte en 20 litersdunk nästa gång ![]() A)(L _________________ Anders Larsson Porsche 997 GT3 Club Sport ![]() |
||
Ett tips om svenska priser e lite väl höga eller du inte kan hitta en vettig återförsäljare i Sverige.
Billigast(??) och en firma som många racing-tuners oxo handlar hos e denna: | KS Motorsport GmbH | Bergheim, Germany (near Köln) | Distributor | +49 (0) 2271 44905 Jag inser att det e en liten bit o köra för o hämta själv men det e ju ganska mycke folk po detta forum som kör till Ringen ganska ofta o Köln e ju po vägen ![]() De vill ha 42 Euro/liter vilket blir ca 380-390 SEK med nuvarande växelkurs, dom säljer även i princip ALLA typer av bromsbelägg, skivor osv osv och min erfarenhet är att dom är billigare än alla andra alternativ. Ett kanonbra garage precis vid Ringen som heter Ring-racing handlar mycket av sina grejer hos KS Motorsport och jag tror att större delen av Svenska Ringen-fantasterna förr eller senare besöker den firman. ![]() ![]() _________________ Christer Hallgren, München/Tält vid Kallenhard:) |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
3604 besök totalt |