| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Burfrågor.
|
2636 besök totalt |
|
Burfrågor.
Har börjat lite smått med buren i 02 an....Har lite funderingar kring ett par saker
Bilen skall bes. som ombyggt fordon när den blir klar. Hjälmkrossarstaget å toytastaget är det ju krav på för en godkänd bur, men hur går det då i SBP..De brukar inte vara så glada över en massa rör i dörr öppningen. Har även funderingar på att sätta ett kryss i dörröppningen,men vad säger de i SBP om det..? Hoppas någon vet svaren...
_________________ Jonas Götesson |
||||||
|
Jag har läst det du skrev för ett tag sedan om toyota stagen osv. Men om jag nu skulle vilja sätta dit dessa stag för att få bättre stabilitet i buren..Det är då jag menar med, vad säger SBP om rören.
_________________ Jonas Götesson |
||||||
|
lättast är om du åker dit den ska besiktigas och frågar. smartast är att ta med bilen elelr bild på den med dörren öppen från sidan och visa.
Hjälmkrossarstaget får enligt GT reglementet numera gå bakåt istället så slipper du den frågeställningen på SBP iallafall.. mvh C _________________ Christian Lange 458 |
||||||
Hämtat från: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=8370 Jag visste att jag läst det tidigare på rejsa. Tror jag ägnar för mycket tid här.
_________________ Alexander Widell BMW E30 327iM -88 Opel Kadett coupé -75 Buell XB12S -08 |
||||||
|
Min bil godkändes för några månader sedan utan snack trots gigantiska hjälmkrossarstag. Så visst går det! Jag har inga Toyota-stag i min, inte heller kryss i dörröppningen men det borde gå ändå. Är allt prydligt gjort ska det inte vara några problem.
Kör hårt!
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
Johan - några bilder ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Lånar tråden lite
Ska strax montera en bur i min 325a och letar efter något fomr av stativ till borrmaskinen för att göra det lättare vid vnkelkapningen av rörändarna. Vart kan man få tag i det? _________________ Henrik Almroth BMW 1602 -73 projekt |
||||||
Jajjemen, här kommer några...
och en bild på Svets och Smide-Ingemar som byggde buren åt mig. Hoppas han inte misstycker. Han är en härlig lirare med mycket humor.
Bilderna togs precis när buren var monterad. Finns fler bilder i min biltråd. Jag hade inga som helst problem när jag registreringsbesiktigade bilen med buren. Inte ett ord om hjälmkrossarstagen...
_________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Med originalstolar har jag hjälmkrossarstaget i öronhöjd. Känns inte helt kul. Men med skalstolar är det inga problem. Jag var lite orolig inför besiktningen eftersom jag var tvungen att ha originalstolarna monterade men med rejäl stoppning på stagen så hade de inget att anmärka på.
Ingemar är gammal rallykille i grund och botten. Han sa att han tyckte det var dyrt att betala för att låta folk bygga bur varje gång han satt bilen i ett träd så han lärde sig själv istället. Helt plötsligt kom folk till honom för att få hjälp med burbygge och på den vägen är det. Tävlandet var tydligen många år sedan han slutade med men burbyggeriet har fortsatt. Antar att det är en trevlig extrainkomst. _________________ Aston Martin V8 Vantage BMW 328i Cab E36 Haase DD2 kart NS: 38 varv |
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Burfrågor.
|
2636 besök totalt |