Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
En ny tråd om Sabine och Ringen...
2285 besök totalt
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare

...finns här:

http://forums.autosport.com/showthread.php?s=7e084d348d07bab57279ff481 . . . .

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
AndreasVH
Farsta
Här sen Nov 2004

Kolla in den 5:e länken; Angus' homepage. Han är inte dålig på att slöjda ihop modeller!!!
Dessutom har han tillsammans med fru/flickvän gått och cyklat runt ringen för att fota. Är det nån här som gjort det? Skulle vara kul att spendera en dag på det sättet.
/ Andreas

Du borde cykla mer!
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Det verkar vara mindre sällskap som promenerar runt Ringen.

Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

AndreasVHaninge skrev:
Är det nån här som gjort det? Skulle vara kul att spendera en dag på det sättet.
/ Andreas

Några promenader har det ju blivit, dock inte runt hela bana. Cykel försökte jag mig på en gång, gick hur galant som helst, ut från byn, ner mot Galgenkopf. Trevligt, hej vad det går, bort mot Pflanzgarten, kul det här. Hmm, Brunnchen, lite mycket uppför och det börjar dra ihop sig till kvällspilsnern, bäst att vända. Wow, det är ju uppför hela tiden, stånk och stön. Var helt slut när jag kom hem igen. Detta säger ju mest om min usla kondition men faktum är att det är rejält mycket backigare än vad man tror!

Det är ju några stollar från "Ringers" som cyklat runt på banan i skydd av mörkret ett par gånger.

Sedan är det ju de riktiga freaksen som kör 24-timmars race på cykel! Jag minns inte hur många varv vinnare kom, men det var en respektabel distans!

Nåväl, utlfykter runt banan kan varmt rekommenderas.

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Anders Jonsson skrev:
AndreasVHaninge skrev:
Är det nån här som gjort det? Skulle vara kul att spendera en dag på det sättet.
/ Andreas

Hmm... har ett svagt, weissbiergrumligt minne av att en britt som du, Anders, verkade känna snackade om att han gått runt hela banan och tagit bilder på alla kurvor. När han kom till Schwalbenschwanz vände han sig om, och insåg att det nog inte var någon som tidigare fått idén att fota alla kurvor BAKLÄNGES, varpå han tog ännu ett varv, åt andra hållet

Vill förvisso också minnas att Anders rekomenderade mig att ta allt denne britt sade med en rejäl skyffel salt... mytomanvarning mao

Bromma
Här sen Dec 2002

Kalle Hansen skrev:

Hmm... har ett svagt, weissbiergrumligt minne av att en britt som du, Anders, verkade känna snackade om att han gått runt hela banan och tagit bilder på alla kurvor. När han kom till Schwalbenschwanz vände han sig om, och insåg att det nog inte var någon som tidigare fått idén att fota alla kurvor BAKLÄNGES, varpå han tog ännu ett varv, åt andra hållet

Vill förvisso också minnas att Anders rekomenderade mig att ta allt denne britt sade med en rejäl skyffel salt... mytomanvarning mao

Kalle,

Ditt minne är nog lika grumligt som den där Weissbieren du brukar hälla idig.... eller så är det jag som inte kommer ihåg vad jag yrat om... Nåväl, galna britter går det ju 13 på dussinet av så historien är säkert helt korrekt även om det inte var jag som berättade den!

Kalle Hansen
Malmö
Här sen Okt 2004

Anders Jonsson skrev:

Kalle,

Ditt minne är nog lika grumligt som den där Weissbieren du brukar hälla idig.... eller så är det jag som inte kommer ihåg vad jag yrat om... Nåväl, galna britter går det ju 13 på dussinet av så historien är säkert helt korrekt även om det inte var jag som berättade den!

Nu vet jag förvisso inte hur många Weissbier du hält i dig just för denna afton, eller hur illa jag formulerade mig ovan (bedömningsfråga ), men jag menade inte att du berättat denna historia för mig, utan att du satt med vid bordet, tillsammans med snubben som berättade (han hade en Ariel Atom, och hade vid ngt tillfälle kört England->Sthlm för att medverka på någon Ringers-middag)... är du med nu?

Kan dock vara så att jag blandat ihop allt, och att det var någon helt annan som drog storyn om att han gått ringen både framlänges och baklänges...

Bromma
Här sen Dec 2002

Kalle Hansen skrev:
Nu vet jag förvisso inte hur många Weissbier du hält i dig just för denna afton, eller hur illa jag formulerade mig ovan (bedömningsfråga ), men jag menade inte att du berättat denna historia för mig, utan att du satt med vid bordet, tillsammans med snubben som berättade (han hade en Ariel Atom, och hade vid ngt tillfälle kört England->Sthlm för att medverka på någon Ringers-middag)... är du med nu?

Kan dock vara så att jag blandat ihop allt, och att det var någon helt annan som drog storyn om att han gått ringen både framlänges och baklänges...

Min hjärna är lika klar som den Warsteiner jag just hällt i mig! Det måste vara Jon Reeves som avses. Absolut tokig nog för att kunna promenera banan såväl fram som baklänges och helt riktigt körde han Southampton-Stockholm non-stop i värsta snöstoremn på sommardäck för att vara med på en pilsner och video kväll. Väl framme somnade han sittande på en stol - en sann entusiast!

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Har inte Jovani och RS 1800 promenerat runt några gånger? Dessutom har väl Nisse cyklat runt?

Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Jag har gått på nästan alla ställen runt banan. Men inte hela banan på en gång, det är ju en bra bit om man ska gå.
Hoppas på att få med en hoj ner nån gång under detta året så man an ta sig runt på så vis.

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Samuel S skrev:
Jag har gått på nästan alla ställen runt banan. Men inte hela banan på en gång, det är ju en bra bit om man ska gå.
Hoppas på att få med en hoj ner nån gång under detta året så man an ta sig runt på så vis.

Jag (och GunnarÖ) promenerade kanske en femtedel av banan sist vi var där, läge för en gemensam vandring nån gång?

Citera
Samuel S
Småland
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:

Jag (och GunnarÖ) promenerade kanske en femtedel av banan sist vi var där, läge för en gemensam vandring nån gång?

Låter som en utmärkt idé. Jag är med!

VLN-tävlingar lämpar sig perfekt för långpromenader. Går man under turistkörningen så hinner man ju bli allt för sugen på att köra själv

RS 1800
Göteborg
Här sen Feb 2003

Jag och Johan gick ungefär från turist-påsläppet hela vägen bort till Schwalbenschwanz, detta var i samband med 24-timmars förra året och var ju ganska uppfriskande. Regn, hagel, sol omvartannat. Sen var det lervälling överallt, rena festivalområdet. Rejäla ingågna kängor är att föredra.

Sen har Johan varit nere själv och knatat runt, men det är några år sedan.

Göteborg
Här sen Feb 2003

Dubbelpost, blev nåt konstig när jag postade. Debug mode eller något stod det.

2285 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande