| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
M3 S14 funderingar.
|
<< 1, 2 3013 besök totalt |
|
Hmm...
Alltså, stål och järn rostar. Alu oxiderar.
Plenum och spjällhus är i alu.
Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
|
Hej,
Tycker att det verkar vanligt med att speciellt plenum (börjar krypa på undersidan av plenumet.) och ventilkåpan blir lite fula med tiden. Blir supersnyggt efter glasblästring och ev. pulverlack eller annan färg. Mvh Christer _________________ Christer Lundman Christer@hagbergsrally.se www.hagbergsrally.se Björryd Gård SE-516 96 Aplared Sweden +46-703-619691 +46-33-101649 |
||||
Jag får kanske ta och titta efter...stuckit huvudet i sanden kanske?
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||
|
Åh här är man borta några dagar på fjällsemester, så missar man såklart såna här trådar..
Kammarna på en S38 är i alla fall identiska. De har likadan märkning (två skåror på vardera kam som passas in mot överfallet med ena skåran in mot stiften) som S14 kammarna, så jag kan tänka mig att de på S14 också är identiska. |
||||
Trimkammar brukar bara ha en skåra och original har två. Är det då två likadana kammar så får man ju fundera en stund när man sätter dit dom. Men en regel är ju att med ettans cylinder i tändläge så ska kamloberna vara vinklade snett uppåt mot varandra. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
M3 S14 funderingar.
|
<< 1, 2 3013 besök totalt |