| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Beställa från summit, CSR vattenpump bla. ?!
|
8 besök senaste veckan (2520 totalt) |
|
Kort fråga. Är en CSR vattenpump bra ? http://store.summitracing.com/defaul Tänkte egentligen köpa en david craig här i sverige men en CSR är billigare plus att jag ändå ska köpa polyurethanbussningar till hela bilden, så när man ändå shoppar jänk-grejjer är det lätt att slänga med en CSR pump också. Nån som vill tycka till innan jag beställer ?! Nån som själv ska ha nåt från summit förresten ? Kan ju splita frakten
_________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
|
Davies Craig från Svenske importören TS-Motor 4400 kr -
Davis Craig från tillverkaren 2200 kr. enkelt val tycker jag. Har kollat med dem & de skickar gärna till Sverige med nerskrivet värde. MVH/ .........Kristian _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
okej. Sjysst av dem att skicka med nedskrivet pris. hehe. Men nu ska jag ändå ha polybussningar från summit och de säljer tyvärr inte davis craig pumpen. Men jag tror den där CSR:en också är typ bra. Så det blir nog en sån pump.
Återigen, ingen från sthlm som skall ha nåt från summit ? så vi kan dela frakt,hehe _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
|
nerskrivet värde är INTE att rekommendera, såvida du inte vill förlora pengarna, den dagen paketet försvinner, och det händer ...
dessutom brukar seriösa amerikanska företag vägra skriva ner värdet, de är alldeles för rädda för staten .... så jag brukar tänka att vågar de lura staten vågar de lura dej .... Och visst vore det surt att betala X antal pengar, och bara få tillbaka en bråkdel när tegelstenen dyker upp här i sverige .... |
||||
|
Jo, du har helt rätt. Nu blev det iaf beställning från summit. Såjag får skatta ordentligt som alla andra i det här landet
Som sagtm jag har beställt skiten så nu är det väll försent att älta i det här nå mer. Så den här tråden är väll bara lägga ner. Tack ni som svarat. Synd att ingen annan också skulle ha grejjer från summit. hehe _________________ Michael Vallinder "Fast is when munching the throttle is just plain scary..." |
||||
har säkert skickat 180 paket under de senaste två åren... inte blivit av med ett enda, så sååååååå ofta tappas de inte bort
|
||||
Det som inte är olagligt är om den anställde egentligen köper delarna, provmonterar dem på sin eller polarens bil och upptäcker att de inte passar så bra. Säljer "begagnade" delar för ett billigare pris än nya till dig. Men använd inte mottagarnamnets visa-kort vid köpet... _________________ Roland Johansson |
||||
från "utlandet" (dvs USA eller annat vanligt "e-handelsland") till sverige? (eller bara skickat paket inom sverige?)
jag har tagit emot kanske 15-20 paket från USA-England-Tyskland, och har aldrig råkat ut för det, dock har jag bekanta som har paket som tappats bort ... både med UPS och USPS ... när det skiljer såpass lite mellan svenska återförsäljare och utlänska dito, att man måste fuska för att det ska löna sej, brukar jag handla från sverige ... |
||||
|
typ två paket från hong kong, resten från staterna.
Är det så liten skillnad att man måste fuska när man skickar från staterna handlar man på fel ställe
|
||||
Vi på TS Motorsport tar 2488:- inkl moms för Davies Craig EWP pump. (vill man ha elektronisk controller till blir de totalt 3988:- inkl moms men den var väl inte med i priset du fått på annat håll.) Samma pengar får du betala hos Davies Craig i England om du räknar med frakten hit. Samma sak med tillverkaren Davies Craig i Australien. Då blir det t.o.m dyrare. Pumpen är knappt 300:- billigare i AU men frakten hit lär bli en tusenlapp. Davies Craig hade tidigare flera agenter i Sverige men de föredrar att sälja större kvantiteter åt gången så jag är förvånad att de vill exportera 1 pump... |
||||
det finns faktiskt saker som inte är dyrare här .... jag tänker köpa "automatkoppling" till crossen, den kostar $399 på ett erkänt bra och billigt ställe, och i sverige kostar samma sak 4695 spänn .... räknar man med 10-12 kr dollarn så är det inte så sablarns billigt i USA .... |
||||
Svalle - helt riktigt - kollade tebaxs i mitt mail med dem på tillverkaren i AU - & det stämmer som du skriver _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||
|
_________________ Projekt:MINI 16v TURBO https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13990 Bruksbil: Impreza GT -99, kombi så klart... Andreas Fogelberg |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
8 besök senaste veckan (2520 totalt) |