Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (4922 totalt) |
Vem säljer MotOLita-rattar i Sverige?
Vem säljer MotOLita-rattar i Sverige? Det finns svensk åf, det är jag (nästan) säker på. Har sett det på någon svensk raceshophemsida men minns tyvärr inte vilken. ![]() Någon som vet? _________________ Calle Olsson ![]() |
||||
_________________ :: Mikael Lindqvist |
||||
Köp från England, är mitt tips. Det brukar alltid vara ett hyfsat pålägg på det engelska priset i Sverige. De ska ju också tjäna pengar och när det gäller Moto-Lita så är det ju inga enorma volymer, heller.
_________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
Köp hellre av Thomas på British Motors om något blir fel i leveransen fixar han det innan du hinner blinka. Säg den leverantör i från England som gör det? "They are supposed to be like that sir" They all look like that..." Ring Thomas och hör vad han har hemma.. _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
okej, då får jag höra med Thomas. Tyvärr så är mina erfarenheter från tidigare MotOLita-jakt (för c:a 6 år sedan) att sportbilsentusiaster sällan (aldrig?) är intresserad av sälja andra MotOLita-nav än just till sportbilar. Och utan nav kommer man ju inte långt. Den gången hade jag gått bet om jag inte haft turen att få tag i en bättre begagnad ratt med rätt nav. ![]() _________________ Calle Olsson ![]() |
||||
om du hittar en beggad ratt ( har en ful läderratt i mina samlingar) Så kan du ju alltid bara beställa navet? ![]() _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||
Nej, det är i och för sig sant, det har man ju hört ett par gånger. Det viktiga är väl att kontrollera ordentligt att man får rätt grejer. Och vissa saker är svårare än andra. Men just en ratt borde inte vara så besvärligt. Rattarna finns inte i så många modeller och det är samma oavsett vilken bil den ska monteras i. Navet kan ju vara mer problematiskt, men det borde ändå inte vara så svårt. Det handlar mest om hur mycket man gillar säkerheten. Min erfarenhet är att den kostar rätt mycket. _________________ Max Carlsson Lotus Europa S2 -68 BTG: 8.26 (Porsche 944 S2) |
||||
om man räknar den totala kostnaden är inte T på BM nämnvärt dyrare. Jag köper gärna av honom!
Vad behöver du nav till? Jag har några i en låda (men mest "trehåls" till oborrade rattar). _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
har ett nav till mk1, har du inte bråttom med det så kan du få det för fraktpengen. _________________ Karl Birgander ![]() Porsche 944 S2 | BMW I3 REX | BMW 120iAM | BMW 320iM Cab E36 |
||||
Jaha, mina är alla till örikebilar... Hr Birgander verkar dock vara klädd! _________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2 besök senaste veckan (4922 totalt) |