Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Se7en: Esther 001
<<   1, 2
8331 besök totalt
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004

Underbar bil! Hade den inte krävt ett fuktfritt syretält och en mindre flotta mekaniker hade den stått högt på entusiastbilslistan. thumbs up

Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Nja riktigt så farligt är det inte
är dom väl renoverade och hålls inne på vintern i så är dom relativt pålitliga...
Vet faktiskt tyska sportbilar i samma ålder som lider av betydligt värre kvalitets prooblem.

Sen kan ju jag vara lite oprtisk så klart

Oxie
Här sen Aug 2004

om du inte sänker bilen minst fem centimeter i vinter så ska jag anmäla dig som deltagare i årets geggamojamöte på Revingehed.

Muuu HAHA!

Fattar du hur snygg bilen blir om du får ner karossen i närheten av hjulen?

Min gamla räser.

Camaro 69 - LS1
Citera
Kraniel
Värmdö
Här sen Dec 2002

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Rickard skrev:
Underbar bil! Hade den inte krävt ett fuktfritt syretält och en mindre flotta mekaniker hade den stått högt på entusiastbilslistan. thumbs up

Hur menar du nu? Italienarna byggde naturligvis dessa bilar uteslutande i rostfri platinapläterad plåt för optimal korrosionsresistens. I vissa fall har man på senare år kunnat konstatera påmålad fuskrost på vissa exemplar, men det är bara att tvätta bort med vatten och tvål. Precis som mamma gjorde i munnen när man sagt fula ord.

Mårup: Öööh feeet sänkning öh ba! Lite vinge, angeleyes, lexusbakljus och evovinge ba så blir det ba så coolt ba.

Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005

Trådstartare
efter som jag lagt alla pengar på neon och baslåda så bllir det tufft med en sänkning....
Men kan kanske ta fram vinkelslipen och kapa?

Nej skämt och sido den kommer att bli lägre.....

Kristianstad
Här sen Apr 2003

Gromyko skrev:
om du inte sänker bilen minst fem centimeter i vinter så ska jag anmäla dig som deltagare i årets geggamojamöte på Revingehed.

OT: Det är väl inte fy skam, hehe. Fast då menar jag inte med bil då...

Skämt åsido, fruktansvärt fin bil. En Bertonecoupé var med i tankarna när jag skulle köpa bil sist, men det blev en plastig engelsman istället. Det är ju riktigt trevliga bilar, de där Alforna.

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
peterssonh
Svedala
Här sen Okt 2005

Köpte en Europa -70 från England 1986 som renoverades under 2 år. Köpte sedan en original Super Seven -63 i bedrövligt skick som renoverades under ett antal år. Mitt under denna renovering sprang jag på en Bertone 1750 GTV med Zagatoinredning och Stilauto alufälgar, jag gav 3000.- för bilen. Plockade ur inredning, ställde den på tomten eftersom det var fullt med Lotus i garaget. Grannarna gnällde, i samma veva kom en kille från Alfaklubben och bjöd ca 7*insatsen för bilen, jag föll för frestelsen och sålde.

Var detta ett klokt belsut? -ja, om man blandar in förnuft, -nej inte om man agerar med hjärtat!

Även Super Seven är såld och garaget innehåller numera ovan nämnda Europa samt en Suzuiki GSXR 1000.

Här sen Apr 2004

Gromyko skrev:

Muuu HAHA!

Fattar du hur snygg bilen blir om du får ner karossen i närheten av hjulen?

Min gamla räser.

sorry för urspårningen men måste ju säga att herr Gromyko ser ut att bygga del ballaste rejsbilar man kan tänka sig
Citera
Gromyko
Oxie
Här sen Aug 2004

kraniel.com skrev:

Mårup: Öööh feeet sänkning öh ba! Lite vinge, angeleyes, lexusbakljus och evovinge ba så blir det ba så coolt ba.

Hör av dig om du vill ha hjälp med dina fjädrar. De är alldeles för långa "out of the box". Jag vet hur mycket du måste ta bort...

Det måste vara där skon klämmer när du kommer med såna påhopp.
Du vet att jag HATAR bling, bling.

Camaro 69 - LS1
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005

Trådstartare
Faktum är att jag lagt en mindre förmögenhet på en stereo....4 st 12 tums cerwin och en 15 tums subba
nu kan man lysnna som man borde igen.

Hör gärna av mig för tips med fjädrarna....
Hör nog av mig oavsett så vi kan kela lite

Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator

Gromyko skrev:
Hör av dig om du vill ha hjälp med dina fjädrar. De är alldeles för långa "out of the box". Jag vet hur mycket du måste ta bort...

Fzzzzzschlrrrpt!

Citera
Rickard
Göteborg
Här sen Mar 2004

Citat:
Hur menar du nu? Italienarna byggde naturligvis dessa bilar uteslutande i rostfri platinapläterad plåt för optimal korrosionsresistens

Jag har haft en "Fiat Regatta 100 sport Weekend -88" Den var på snudd transparent. Antagligen var rostskyddet inte bättre 10 år tidigare

Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003

I rättvisans namn...

En Datsun, som dom hette innan Nissan.

Mer bilder på Datsun Hell!

/Anders

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
bert1
Malmö
Här sen Feb 2005

Trådstartare
hrm händer inte mycket just nu förutom en nyinföskaffad huv i tunn glasfiber och en lektrisk bränslepump.
och så det där med att bli av med jeep stuket....

Nån som vet nåt om plastrutor till bertonen, är lite sugen på en sådan lösning gärna med skjut bara sido-
rutor så man får lite luft....

Fler bilder på gång....

Värmdö
Här sen Dec 2002

Moderator

bert1 skrev:
plastrutor till bertonen

http://www.alfaholics.com/racing_and_competition/performance_and_racin . . . .

Nästan gratis...

Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004

bert1 skrev:
Faktum är att jag lagt en mindre förmögenhet på en stereo....4 st 12 tums cerwin och en 15 tums subba
nu kan man lysnna som man borde igen.

och när får man lyssna då

Du och jag skall kanske börja kolla upp det där med spilloljasprut för rostskydd på våra räsers... Folk antyder ju att våra bilar rostar... Jag hör av mig. (Du kan ligga lågt med investeringar på din bil... jag har inte lagt en minut på min än så du kanske kan ligga en meter före mig i rondellerna i sommar... men jag skall jaga dig duktigt )

Oxie
Här sen Aug 2004

mbn skrev:

Du och jag skall kanske börja kolla upp det där med spilloljasprut för rostskydd på våra räsers...

Spillolja på en räser?

Nu tror jag du hamnat på fel forum...

Camaro 69 - LS1
Citera
mbn
Malmö
Här sen Aug 2004

"Till och från jobbet-bruks-räser"

Malmö
Här sen Feb 2005

Trådstartare
mbn....
Kan sätta på stereon i kvälll vid 19.00 tiden tror du ska kunna höra det till dig......
om inte så kom bara över

Tror jag skippar spilloljan och rensar bilen i stället då jag nästan aldrig kör i vått ändå

Se7en: Esther 001
<<   1, 2
8331 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande