| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"
|
2673 besök totalt |
|
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga&quo
Servern öppnar 19:00. Kval startar 19:10 Första rejset 19:20. Serverinfo (dedikerad server): IP: 194.47.145.235 (LAN/Direct IP) Lösenord: rejsa Game name: Macens rejsa.nu Bandbredd: 100Mbit GTR version: 1.5 Bilar: NGT Banor: Enna och Estoril Ingen bensin (ni kan alltså ta bort alla stop, och sätta bensin till 1L), inga skador (du måste själv boka ur "disable damage"), inga hjälpmedel. Däckslitage: normal Kval i 10 minuter. Rejset varar i 19 minuter (11%) per bana. Alla är välkomna! Mer info samt resultat från förra veckan: http://macen.nullnet.com/gtr/ _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Bra bra! Ska försöka träna lite jag med.. Särskillt på Estoril.. Skoj bana, men lite lurig tycker jag!
Förra gången vi körde på Estoril så körde Stacken om mig PRECIS på mållinjen... Innan dess så jagade han mig, körde om, gjorde nån miss.. jag körde om osv.. sen tänkte jag att nu klarar jag mig före.. Och så bromsade jag inte ner tillräckligt inför sista kurvan innan målrakan.. fick dålig fart ut och så tog Stacken in på mig mer och mer.. Och segade sig om på mållinjen! Himla kul rejs faktiskt!
EDIT: Hmm blev nått fel här.. tre inlägg??? Kan man ta bort de två här över? EDIT: Fixat... /Niklas M _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
|
Jadå, alla får vara med. Men var snälla mot de som är med i ligan bara (och alla andra för den delen).
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
|
||
|
Enna är värdelös, jag gick och åt en macka istället.
Estoril är skoj men det gick inte alls bra, kände att jag halkade omkring mest och var ivägen så jag hoppade ur där också. _________________ Daniel Ahlin Bygger Ginetta G20 (seven med skal) |
||
|
Hej
Var kul att testa med er. Hoppas jag inte var ivägen
Gillar Enna men Estoril är svårare med GT3an. |
||
|
Visst är det svåra banor. Men ni har haft hela veckan på er att träna.
Enna är kul och utmanande. Man får vara extra försiktig i vissa parti. Däcken är kul så länge man inte kör in i dem.
Lite jobbigt när det är många som kör in i varandra i böjan och man hamnar efter. Inte lätt att ta in på resterande då. På Estoril får jag skylla mig själv att jag startade så långt bak då jag körde värdelöst under kvalet... Kul att se så många iaf. Väl mött nästa söndag. Sidan uppdaterad med resultaten nu. Tony och Stacken är inte oväntat i en klass för sig.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||
|
Bedrövlig helg >
, men gav ändå en poäng
Nä, jag är inte vän med Porsche, det får bli slut på sådana utsvävningar. Vet inte om ni håller med, men jag tycker det är svårare att kontrollera NGT-bilarna är GT-bilarna!? För mig uppträder GT mer förutsägbart och det känns "naturligt", medan NGT dels uppträder oförutsägbart och inte på samma sätt känns naturligt (fast jag har ju aldrig kört varken det ena eller det andra "live"). NGT släpper så otroligt lätt jämförelsevis. Skall det vara så??? _________________ Ainis Noritis |
||
Skiljer nog minst lika mycket på olika GT-bilar tycker jag. Men 360 är mycket snällare än GT3an. Dessutom mycket sliter den däck jämnare. Men som porschefantast måste jag ju köra GT3'an
Fast jag tycker nog GT-bilarna är svårare tack vara sin extra effekt men det går ju att fixa en del med inställningarna. |
||
|
Jag hade förut känsligheten för styrning och gas på 100%.. tyckte detta gav fin respons.. men nu har jag sänkt styrningen till 80% och gasen 75%.. detta gör det hela VÄLDIGT mycket lättare att köra! Man råkar inte gasa på för mycket ut ur kurvorna och man känner bättre gränsen i styrningen!
Vad kör ni andra på för inställningar när det gäller ratten!? _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR 22/1, 19:00 :: Dag 3 i vår "köra på skoj-liga"
|
2673 besök totalt |