Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2420 besök totalt |
En våt dröm på fyra hjul!
Ny bil till Valborg kanske? http://se.mobile.de/SIDIa9FvbnLXKyx3p6engKB1w-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1051712535A1CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C161B20C222j-t-vMIMkSm_xcoso~BSRA3F100000B34C964A0ADA0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=172&id=11111111119552310& Detta är en av mina absoluta favoriter. ![]() ![]() Trevlig helg Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Just denna bil är ju bara så klockren! Jag hoppas alla är med på vad denna bil innebär! Endast byggd i 80 exemplar med utgångspunkt från 964 RS/RS3.8. Enligt de få tester jag sett så är detta det busigaste som rullat ut från Zuffenhausen. 381 hk med rejäl ketchupturboknuff drivandes 1280 kg parat med den halvgiftiga 964:a-bakvagnen och med chassisättning och bromsar för bana! ![]() Mitt livsmantra är enkelt: "Jag ska äga en 964 turbo S innan jag dör!" ![]() ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Slutar ett Porsche namn på Turbo S så vet väl alla vad som gäller? ![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
![]() PS. När ska du ta ett kort på din Porsche utan skugga? Nu får man ju intrycket att en Porsche INTE är snabbare än skuggan. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
|
||||
Vad är det för en bakvinge? Ser ut lite som en blandning mellan 964 turbo och 993 turbo-vinge? Special just för dessa 80 bilar? _________________ Pär Hylander |
||||
|
||||
Jag kan inte hjälpa det, men tänker när jag ser den här på en av mina favorit-filmer: Badboys med Will Smith/Martin Lawrence - inte för att det är exakt en Turbo S i den filmen, men ändå, rätt likt. Jag gillar dock fälgarna skarpt
![]() _________________ mvh Micha3l Bl1x Porsche 911 |
||||
Re: En våt dröm på fyra hjul!
Jodå, jag kan utan problem sälla mig till er som vill ha denna bil ![]() Kan bara inte låta bli att kommentera den otroligt långa adressen... ![]() http://se.mobile.de/SIDIa9FvbnLXKyx3p6engKB1w-t-vexlCsK%F3P%F3R~BmSA7J1051712535A1CCar%5B-t-vctpLtt~BmPA1C161B20C222j-t-vMIMkSm_xcoso~BSRA3F100000B34C964A0ADA0/cgi-bin/da.pl?bereich=pkw&top=172&id=11111111119552310& Imorgon är det gruspremiär... ola _________________ Ola Leufvenmark ---------------- Renault Megane RS225 - 2008 |
||||
Det var väl underförstått... ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
Jag var nere i garaget igår och putsade upp bettan efter slaget på Mantorp. Det var ju rätt blött och äckligt så hon var faktiskt smutsig innan jag började tvätta denna gång! ![]() ![]() Så nu är det nog läge att plåta lite utomhus på söndag då det ser ut att bli fint väder. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Vet inte, men som du säger är det ju varken eller. Förmodligen bara för denna modell. Förövrigt Pär så undrade du en gång vilken som var den första Porschen med Speedline 3-delade magnesium 18". Denna bil är det rätta svaret. Inte 993RS som jag sa. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Sant, men vanligtvis betyder ju S oftast bara effekthöjning. Denna har ju så mycket mer.... ![]() ![]() D _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Det är väl en vanlig 993 Turbo dom kör i den rullen, om jag inte minns fel? Bilen är väl med i musikvideon. Har lite svaga minnen därifrån. Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
Ja och Jo! ![]() Den stansen är ju tvärrå och tvärrätt! ![]() Daniel PS. Nu ska jag nog lugna ner mig efter 4 raka i denna tråd... DS ![]() _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2420 besök totalt |