| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Garage/mekplats i Göteborg
|
6 besök senaste veckan (12112 totalt) |
|
Har letat runt ett tag efter mekplats/garage där man kan hålla till och göra sådant som inte är så poppis eller knappt ens möjligt i vanliga parkeringsgarage. Det pyttelilla som finns är lite dyrt tycker jag så jag har börjat leta lokal där man kan meka och pula ostört till ett ok pris. Med tanke på vad det kostar att hyra lokaler så hamnar man i slutändan på uppemot 1500-2000 kronor/månad ungefär. Givetvis varierar priset beroende på hur varmt man vill ha det, vad det är för lokal osv. Min ambition är att leta reda på en lämplig lokal i Göteborg där man inte behöver betala mer än 1500 kronor/månad vilket jag tycker är nära smärtgränsen. Så om det finns intresse för att vara med och hyra in sig i en lokal så maila så får vi se om intresset är tillräckligt stort så jag kan leta efter en lokal som passar intresset! Givetvis är ambitionen att få det så billigt som möjligt (gärna under tusenlappen) men jag vill inte räkna med annat i nuläget. Jag är ute efter att få ihop ett gott gäng där man tillsammans kan skapa en go atmosfär. Vid intresse så maila och berätta lite om dig själv! ghedelin@gmail.com Mvh Gustav PS. Tips om lämpliga lokaler som uthyres/säljes mottages tacksamt. DS. _________________ Gustav Hedelin |
||||
Nja...tänkte faktiskt till lite Anders! Finns intresset så kommer jag jobba för att kunna erbjuda mekplatser!
Men visst än finns inget att "sälja"... Mvh Gustav _________________ Gustav Hedelin |
||||
|
Jag oxå!
Har tyvärr lite lång uppsägningstid på mitt nuvarande svindyra mekgarage, men man kanske kan leva me några månaders dubbelhyra om resultatet är att dela garage me likasinnade. Det är dock ett måste att man får svetsa i den potentiella lokalen. Lycka till me lokaljakten, och man kan juh hålla ögonen öppna! Lyckas man fixa ihop ett gott gäng med pålitligt folk, så kanske utsikterna ljusnar. Vet någon föresten om man kan starta en studiecirkel vid vuxen ålder? Ett par officiella sammankomster i veckan, och lite närvarolistor osv, så kan man få god hjälp med hyran. |
||||
|
Jag är också intresserad men 1500:- i månaden känns väl svettigt
Nere vid Lyckholmsfabriker finns nog en del lokaler men frågan är om det är rivningsdags där snart eller hur det funkar,, priserna borde bli lägre om vi tar oss lite utanför stan typ mot Landvetter, Lerum eller Stenkullen eller något sånt... Var tusan annonseras sånna här lokaler? Mvh Magnus _________________ Magnus Svensson PCSR #8811 | 993 räääser Badanka Edt |
||||
Tror Lyckolms kan betraktas som för sent.. Har juh varit rivningskontrakt där i många år och jag vet att folk börjat utrymma därifrån nu. Ibland ser man juh lagerlokaler osv på blocket. För ett tag sen var tex den gamla rekondfirman (var de ditec?) som låg i källaren mot Exportgatan vid stigs center ute i annons. Om man delade upp den i vettigt stora platser skule hyran vara under 1500 minns jag att jag räknade ut. Men frågan är juh om de är intresserade att hyra ut en lokal me klinkergolv som ett mekgarage. Nåja, Vad som hälst i markplan får nog vara ambitionen. Finns mycket på Ringön tex. (hyr en plats där nu) |
||||
Funkar alldeles utmärkt att göra så, en lära dig snacka bilskit kurs vill väl alla gå... Har en bekant som är med i en grupp som renoverar traktorer, dom har lagt upp sina träffar med den principen att det är en studiecirkel med sammankomst en gång i veckan. 1500:- brukar det bli i halvåret dom får ut på dom ca 10 deltagarna. |
||||
Detta är off-topic men..
Jag har funderat lite på denna möjlighet men inte kollat vad som gäller osv. Är det någon som kan utveckla tanken eller har konkreta uppgifter / fakta om hur man går till väga och / eller vad som gäller så skulle det vara intressant att ta del av detta. _________________ Mats Forssén Alfa 156 GTA SW, glassätarbil Alfa 147 GTA, banåkarglassätarbilsprojekt |
||||
|
Ja tror mig veta ett enormt garage!
Ericsson i mölndal finns ju knapt längre MEN de har hur många lokaler på markplan/underjord som helst till uthyrning! Vem man skall kontakta därimot vet jag ej..... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Fastighetsägaren kanske. Kolla med kommunen vem som äger fastigheten. |
||||
Ericsson kanske?
Faktum är att ericsson äger mark å hela skiten på de området, men de hyr ut via fastighetsbolag. så vem som har vad till uthyrning blir lite knepigare. _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Coor Service Management sköter Ericsson fastigheterna, prova och ring Helpdesk FM på 031-747 33 00. Är inte 100% på om det är rätt men de kan nog hjälpa dig. (Jag hittade numret på våra, Ericssons intern web!) _________________ Abdol Oskowi. BMW Club Schweden. |
||||
|
Hej!
Jag har för tillfället ett hyffsat mekgarage i Frölunda. Det är på ca 22kvadrat och det är ingen som gnäller om man kör med vinkelslip. Detta kostar 800:- i månaden och elen är gratis, tyvärr bara 10Ah säkring. Tyvärr delar jag detta lilla utrymme med två andra. De ska båda har var sin mc där inne.. Och min bil står mitt emellan. Jag betalar bara 400:- i månaden för detta garage, men hade nog gärna bara delat det med en person.. eller haft det helt själv. 800:- för ett garage i stan är ju inte så dyrt har jag fattat! Än så länge står det bara en mc där, och då går det att meka bra med bilen.. men när det kommer en mc till (HD) så lär det bli trångt... Om det ens kommer att gå att få in båda två utan att ta ut min bil först.... Hittar ni något bättre så kan jag tänka mig att flytta!! Kommer spana i tråden och se vad som dyker upp! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Hej på er!
Jag hade en garagelokal på gång i Surte, 220 m2 + 60 m2 entresol, wc, dusch och pentry/fikarum. 9200 kr/månad inkl värme och el, det finns lätt plats för ca 10 bilar om man inte kör jänkeskepp... Jag försökte få ihop ett bra gäng men av olika skäl så backade folk ur så vi blev för få... Nu orkar jag inte leta/maila/ringa/tjata på folk mer så jag meddelade hyresvärden igår att vi inte fick ihop tillräckligt många. Skitbra lokal, enda kruxet är att den kanske ska rivas pga järnvägsutbyggnad 2008 eller 2009. om det är något för er så kan ni maila mig så kan jag ge er infon och om ni vill ta kontakt med hyresvärden. Jag har troligen löst en annan plats på Lyckholms (där jag är idag, det finns lokaler där också, jag tror inte de river/renoverar det på länge...) men om någon tar tag i det och hyr Surtestället så kanske jag vore intresserad ändå. Maila mig på dannepost@brevet.nu om ni vill ha infon. MVH/Danne _________________ Walter, VW typ 1 -69, 70tals streetracelook på G Acke Renault 5 - 80, bruksbil |
||||
http://www.objektvision.se/ Sedan kan man ha lycka på blocket också. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Jag har en idé och eventuellt en möjlighet på lösning för garageproblem i Göteborg.
Detta kan eventuellt erbjudas i upp till 8 platser: Egentligen funkar det även som vanligt parkeringsgarage, men då infarten kan vara sådär är det bättre och roligare om det inte är "daily drivers" som finns där. Saker som finns i lokalen är: omklädningsrum, tvättplats så du både kan tvätta pärlan och bruksbilen, svarv, press, fräs, svetsar (gas och mig/mag), blästerskåp och eventuellt fikarum. Självklart finns trefas och även 220v uttag så du även kan vaxa bilen på din plats efter att du har tvättat den.
Egentligen är väl inte alla verktyg till för dessa platser, men se det som en eventuell möjlighet iaf! Platserna som i så fall skulle erbjudas är bredare än vanliga platser så att det går att meka och om man är lite taktisk och planerande med sin garagegranne (bilarna står två och två) så kan även lite större arbeten även utföras. Platsen är väldigt centralt i Göteborg centrum, ej på Hisingen kan tilläggas. Kostnaden skulle kanske bli 800-1000kr i månaden. Normalt sett kostar en vanlig p-garageplats i samma område ~900kr och då får man inte tvätta bilen eller ha tillgång till alla dessa godsaker. Är detta något som det skulle kunna finnas intresse av? Eller blir det så tråkigt att platsen måste upplåtas till parkering för vanliga kombibilar? _________________ Fredrik Boivie
Kör nu Lotus Exige S2, tidigare Westfield & andra Lotus |
||||
![]() |
SÄLJES
|
6 besök senaste veckan (12112 totalt) |