Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4265 besök totalt |
SLC regler om spoilers och klasser?
Får det se ut hur som helst i spoilerväg elr finns det regler för det som ex i tyska VLN? Hörde om någon GT klass som körde sprintrace, kan någon utveckla det elr ge mig en länk? _________________ Joachim Qvarnström |
||
Kan detta vara något? http://www.slc.se/offdoc/regler/2005
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
Det borde vara GT400 som gäller för dig (om det Porschen).
http://www.slc.se/offdoc/regler/2005 om aerodynamik står det: 2.8 Aerodynamisk anordning är tillåten under förutsättning att den inte har vassa kanter. Dock får spoiler fram inte sticka ut framåt mer än 20 cm från kaross. Spoiler bak får inte sticka ut bakåt mer än 30 cm från kaross och vara högre än 10 cm från Taket (Ej inkluderat Endplates). Spoilers får inte vara bredare än närliggande karossdel. _________________ /Kristian Elisson |
||
Finns det någon sprintklass där man kan köra med Porschen och inte behöver tynga ner bilen med bly och hur många varv är det isf? Motorn är en 3.6 dubbelturbo och bilen en Porsche 911 från 1978
![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||
Hålla på att tynga ner bilar med bly är inte något vi tycker om. Din bil klassar motormässigt in i SLC Sprint GT800. Våra sprintlopp är i regel över standarddistansen 30km. Mao mellan 10 och 16 varv beroende på vilken bana vi är på. Dessutom är det två race varje helg. Med lite tur har vi någon gästserie på plats som man klassar in i (om man känner för att köra 4 race). _________________ /Kristian Elisson |
||
I SLC Klass 7 GT 800, passar alla bilar in som uppfyller säkerhetskraven. Den enda begränsningen är max 8-liters motot med tvåventilsteknik.....eller 7-liter med fyrventils. Inga däck/fälg och viktbegränsningar. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Vad är det värsta som finns i den klassen idag och vilka tider kör de på Mantorps långa bana? Fria däck?
Jag ska lösa in licensen, skaffa vagnbok, godkänd tank och brandsläckningssystem med sprinklers inne i bilen. Är det något mera man behöver innan start? och hur noga är man på ljudet... _________________ Joachim Qvarnström |
||
Värsta som finns som åker regelbundet är Audi superproduktion som åker 1.22 eller något sådant, det värsta vi har sett är Porsche GT2 men såna bilar har vi sett 3 st totalt sett och bara vid något enstaka tillfälle... dom kör 1.17 -1.18 ca.... (för övrigt kan sägas att hubbe har varit under 1.20 på träning med långlopps Porsche GT3 Supercup) japp Fria däck. licens är bra... vagnbok är bra... godkänd säkerhetstank eller originaltank är bra...... brandsläckningssystem med sprinkler är kul men inte nödvändigt, för vi har brandbilar och en massa snabba personer som släcker åt dig om det behövs. Ljudet.... ring så får du ett riktigt svar..... nr finns på www.slc.se |
||
Förrutom att göra reklam för SuperCar så vet jag inte vad inlägg betydde ?? ![]() Men för att vara allvarlig, ja det är samma (exakt samma bilar till och med emellanåt) Porsche Gt2or som går/gått i SLC GT och SuperCar...... skillnaden hittills mellan klasserna är mest att i SuperCar är det mest Norska bilar och kör mest på små banor i sverige och norge medan SLC åker på dom stora banorna som passar lite bättre för bilarna typ Anderstorp och Mantorp Park. |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
4265 besök totalt |