Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
SLC regler om spoilers och klasser?
4265 besök totalt
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911


Trådstartare
SLC regler om spoilers och klasser?

Får det se ut hur som helst i spoilerväg elr finns det regler för det som ex i tyska VLN? Hörde om någon GT klass som körde sprintrace, kan någon utveckla det elr ge mig en länk?

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator


_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Det borde vara GT400 som gäller för dig (om det Porschen).
http://www.slc.se/offdoc/regler/2005_SLC_teknik_kl6.pdf

om aerodynamik står det:

2.8 Aerodynamisk anordning är tillåten under förutsättning att den inte har vassa kanter. Dock får spoiler
fram inte sticka ut framåt mer än 20 cm från kaross. Spoiler bak får inte sticka ut bakåt mer än 30 cm
från kaross och vara högre än 10 cm från Taket (Ej inkluderat Endplates). Spoilers får inte vara bredare än närliggande karossdel.

_________________
/Kristian Elisson
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Trots att det är (dubbel?)turbo?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

P.P. skrev:
Trots att det är (dubbel?)turbo?

Det förstås, såvida inte klasserna ändras till i år...
Aerodynamikreglerna är åtminstone lika

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911


Trådstartare
Finns det någon sprintklass där man kan köra med Porschen och inte behöver tynga ner bilen med bly och hur många varv är det isf? Motorn är en 3.6 dubbelturbo och bilen en Porsche 911 från 1978

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10599



Skulle vara kul om även Porsche 944 turbo (2,5 l) passar in i.

_________________
Anders Hansson
Citera
Björn Olander
Lomma
Här sen Jan 2003
Inlägg: 1375



sweanders skrev:
Skulle vara kul om även Porsche 944 turbo (2,5 l) passar in i.


Det går ju en del 944:or i SLC redan. Så de lär väl passa in.

/Björn

_________________
/Björn Olander
fd Nilsson
Tel: 0704-847656
Porsche 944 TURBO
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Qvarnis skrev:
Finns det någon sprintklass där man kan köra med Porschen och inte behöver tynga ner bilen med bly och hur många varv är det isf?

Hålla på att tynga ner bilar med bly är inte något vi tycker om.
Din bil klassar motormässigt in i SLC Sprint GT800.
Våra sprintlopp är i regel över standarddistansen 30km. Mao mellan 10 och 16 varv beroende på vilken bana vi är på. Dessutom är det två race varje helg. Med lite tur har vi någon gästserie på plats som man klassar in i (om man känner för att köra 4 race).

_________________
/Kristian Elisson
Citera
Kristian Larsson
Linköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 5290

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

sweanders skrev:
Skulle vara kul om även Porsche 944 turbo (2,5 l) passar in i.

Svaret till Qvarnis passar in bra här med

_________________
/Kristian Elisson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14550



Qvarnis skrev:
Finns det någon sprintklass där man kan köra med Porschen och inte behöver tynga ner bilen med bly


I SLC Klass 7 GT 800, passar alla bilar in som uppfyller säkerhetskraven.

Den enda begränsningen är max 8-liters motot med tvåventilsteknik.....eller 7-liter med fyrventils.
Inga däck/fälg och viktbegränsningar.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Qvarnis
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 911


Trådstartare
Vad är det värsta som finns i den klassen idag och vilka tider kör de på Mantorps långa bana? Fria däck?

Jag ska lösa in licensen, skaffa vagnbok, godkänd tank och brandsläckningssystem med sprinklers inne i bilen. Är det något mera man behöver innan start?

och hur noga är man på ljudet...

_________________
Joachim Qvarnström
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



Qvarnis skrev:
Vad är det värsta som finns i den klassen idag och vilka tider kör de på Mantorps långa bana? Fria däck?

Jag ska lösa in licensen, skaffa vagnbok, godkänd tank och brandsläckningssystem med sprinklers inne i bilen. Är det något mera man behöver innan start?

och hur noga är man på ljudet...


Värsta som finns som åker regelbundet är Audi superproduktion som åker 1.22 eller något sådant, det värsta vi har sett är Porsche GT2 men såna bilar har vi sett 3 st totalt sett och bara vid något enstaka tillfälle... dom kör 1.17 -1.18 ca.... (för övrigt kan sägas att hubbe har varit under 1.20 på träning med långlopps Porsche GT3 Supercup)

japp Fria däck.

licens är bra... vagnbok är bra... godkänd säkerhetstank eller originaltank är bra...... brandsläckningssystem med sprinkler är kul men inte nödvändigt, för vi har brandbilar och en massa snabba personer som släcker åt dig om det behövs.

Ljudet.... ring så får du ett riktigt svar..... nr finns på www.slc.se

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8845

Hjälpmoderator

Snabbaste Modsportbilarna ligger också runt 1,20 nånting.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
BäckaEvent




Gäst

kolla in supercar.no
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



BäckaEvent skrev:
kolla in supercar.no


Förrutom att göra reklam för SuperCar så vet jag inte vad inlägg betydde ??

Men för att vara allvarlig, ja det är samma (exakt samma bilar till och med emellanåt) Porsche Gt2or som går/gått i SLC GT och SuperCar...... skillnaden hittills mellan klasserna är mest att i SuperCar är det mest Norska bilar och kör mest på små banor i sverige och norge medan SLC åker på dom stora banorna som passar lite bättre för bilarna typ Anderstorp och Mantorp Park.

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
Allmänt banåkaforum
SLC regler om spoilers och klasser?
4265 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande