| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Separata spjäll. SÅLDA!
|
4984 besök totalt |
|
Separata spjäll till 4cyl. motor. (Kan mäta alla dimensioner åt den nyfikne.) Dessa spjäll passar perfekt på M42, dvs BMW 318is. Bara bulta dit. Lite filning runt nga skruvskallar samt tillverkning av en gasspjällsaxel är det som krävs för att få det att funka. Den verkligt intresserade lägger ett bud. OBS: Stulna bilder av Micke E. Säg till om dom ska bort!
|
||||
Ska se om jag hittar min gammla ritning. Annars mäter jag så snabbt jag kan...julskinka osv på G nu oxå.
|
||||
Nej. Njae. Kanske och Njae.
|
||||
ok, mycket klarhet var det inte iaf
Vad kommer spjällen ifrån? (eller vilken bmw-modell.) Kommer dom från en 6-cylindrig motor? Vad är det för c/c mellan spjällen och vad är det för diameter på spjällen? Fram med lite vettiga svar så lägger jag ett seriöst bud. |
||||
|
Här fick man för att man trodde sig vara rolig...
Du har PM. Måste mäta lite så lägger jag in alla intressant info. |
||||
Haha
Fram med lite mått bara! Så ska jag springa ner till garaget och mäta lite jag själv oxå
|
||||
Kan ju förklara för samtliga som visat intresse varför det varit lite tyst. Datorlös, helger med utflykter kring halva vårt land samt 30 år igår...
Men nu är det ju bara Tenta-P så planen är att mäta lite imöra.
Återkommer.
|
||||
ok! det förklarar ju saken
Jag har ingen brådska så.. tänkte bara kolla att du inte hade glömt anonsen! Mät du när du har tid! Grattis föressten
|
||||
|
Mätte lite innan.
C-C-mått mellan kanalerna är 90mm. Ner mot toppen är kanalen 49mm bred på bredaste stället och 26mm hög. Tog nga bilder men sladden till datorn har gömt sig... >
Formen är iaf ( ) i ytterkanterna med radie 13mm. Mao, som två halvcirklar i ytterkanterna med en fyrkant emellan. Fattade ngt detdär...
Spjällen är 48mm och längst bak mot plenumet är hålet 50mm. Tror det var allt alla ville veta. Ska leta sladd så ni kan få se. EDIT: Har en bild på hur insugskanalen ser ut i toppen. Insuget har exakt samma form.
|
||||
|
|
||||
|
|
||||
|
Nu när den här tråden lix är så urspårad som den är så kan jag ju bidra lite jag oxå...
Hålen som sitter bredvid spridarhålen, är det för nått utjämningsrör ? eller tomgångsmotor kanske... Andreas, du råkar inte ha ett sånt rör till salu för en vettig peng?
|
||||
|
Har också ett par till salu, med kortad spjällaxel för att passa 4 cyl. Det tredje spjällhuset ingår också så att man kan sätta det på en sexa, då får man dock köpa/göra en ny spjällaxel
Den som är intresserad kan PM'a. Edit: INKL röret till tomgångsmotorn som Gustav pratar om
_________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||
Just det röret saknar jag.
|
||||
![]() |
SÄLJES
|
4984 besök totalt |