Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4304 besök totalt |
God jul själv du. Tror detta är en fråga som är lite känslig. Får du svar är det nog via pm. /janne[/quote] Har du nog rätt i! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
[quote="Qvisfr"]
Jag spillde olja och en bil kraschade i denna och skrotade totalt utan personskador. Man betalade banskador och bilens skador men efter någon vecka kom ett brev från försäkringsbolaget att helförsäkringen togs bort och att man nu enbart erbjöd trafikförsäkring. Trafikförsäkringen blev ungefär dubelt så dyr som helförsärkringen varit innan. F-bolaget sa även upp helförsäkringen på en annan bil som vid tillfället stod i garaget (hemma i Sverige!) men som året innan varit nere på Ringen och körts, även denna bara trafikförskring vidare. Detta om bil #2 som stod i garaget i Sverige hade man fått reda på genom en hemsida på internet när man letade info om oljeolyckan. Detta pga att jag gav mitt visitkort till tysken som kraschat på oljan som i sin tur gav det till sitt tyska bolag som gav uppgifterna vidare till f-bolaget i Sverige, sen behövde man inte vara raketeforskare för att nysta upp det hela... ![]() _________________ Joachim Qvarnström |
||||
Ett sätt att slippa strul vid bankörning är att försäkra bilen i SalusAnsvar. Dessa ersätter skada vid bankörning dock ej tävling eller träning inför tävling. Jag har själv skriftligt på detta från bolaget. Kan
vara skönt slippa strul om olyckan skulle vara framme bara och ringa bärgaren och anmäla skadan. ![]() ![]() _________________ Peter Viljanen |
||||
Tack för tipset. Får kolla upp detta nu innan våren står för dörren. off topic: Vad kostar en RT12?? Har ni en egen hemsida? Gott Nytt Rejsa År! _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||
RUF RT 12 kostar ca 2 500 000:- kr lite beroende på vilken motor och utrustning man väljer. De flesta
väljer med 650hk motorn som ger i bänk mellan 720 - 740 hästar. Prestandan på en sån bil är följande 0-100 3,2 s 0-200 9,7 s kvartsmilen 11 s / 215 km/h toppfart beroende på utvväxling 345 - 363 km/h. Vi har bara en framsida idag (www.ruf.se) men kommer att ha en komlett sidan så småningom. ![]() _________________ Peter Viljanen |
||||
Undrar hur det resonerar angående vissa skogsvägar här på trakten, de tävlas på dem ibland, men annars då...... Många svenska försäkringsbolag vet inte vad ringen är. |
||||
Helt rätt Peter! Fredrik de har hyfsad premie dessutom till 968 CS, som annars (för mig i alla fall) visat sig vara ganska dyr i premie. OT: Peter, tacksam om du kan svara på mitt mail sedan ett tag tillbaka. _________________ Patrik Ljunggren |
||||
hm... är det mig du menar så vet jag inte.... Ska åka dit med bil till att börja med i sommar! Sen vore det ju både supertufft och oerhört livsfarligt att testa karten där med nån gång! Men då får nog någon annan hyra banan för särskilt tät är man inte när man precis slutat skolan ![]() Men egentligen kanske man inte borde planera sånt här när man inte äns vet om den kommer att gå att köra... ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||
jeg slenger ut et spm. som jeg foler horer til her om det er ok ??
jeg har en bil <---- som tidligere har vert registrert i tyskland, den er ikke registrert i norge og brukes kun på proveskilt/bane. er det noen som vet om jeg kan kjope de tyske "gule" skiltene om bilen er eid av en som meg, ikke bosatt i tyskland for og kjore den på ringen ? på forhånd takk. mvh aksel. _________________ Aksel Ness |
||||
Jag skulle gissa att du behöver en adress i Tyskland eller så. Sälja till en god vän som är bosatt i Tyskland? |
||||
jeg skal ringe ned og sjekke det ut selv etterhvert. det er jo snakk om tyske proveskilter, eventuelt kan jeg late som jeg skal eksportere den fra norge og få eksportskilter !? for så og ommbestemme meg. det tryggeste blir vel og ta en annen bil ned dit, og latt den hvite hvile hjemme. takk for svar ! _________________ Aksel Ness |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 4304 besök totalt |