| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Porsche 924 TURBO, spruckna kamaxelöverfall
|
823 besök totalt |
|
Hej Tyvärr fick jag sprickor i grenröret på min 924 turbo under MGCC:s KM 2004. I höstas fick jag äntligen tid att riva bilen, jag blev tvungen att ta av toppen p.g.a. en brusten pinnbult. När jag skulle ta av toppen så tog jag (korkat nog) av kamaxeln eftersom jag hade svårt att komma åt topplocksbultarna med kamaxelöverfallen på plats. Häromveckan så var bilen i stort sett helt ihopplockad igen och det var dags att återmontera kamaxeln. Klantigt nog så sprack kamaxelöverfall nummer 2 rakt av och direkt efter blev det en spricka i "pinnbultshålet" i nummer 4. Måste jag ta toppen igen (och insug, turbo, avgas, m.m. m.m.) för att linjeborra toppen med nya överfall? Eller finns det någon möjlighet att bearbeta nya överfall med de gamla som mall? Känner någon till någon som i så fall kan göra det? Tack på förhand, P-o _________________ P-O Håkansson Elan +2 S130/5 - MX-5 RF - BMW i4 M50 |
|
Tyvärr har jag inget direkt svar på din fråga... men rekommenderar att du ställer samma fråga på 944sverige.com forumet. En del personer är ju samma som här, men det finns en enorm mängd samlad kunskap kring frontmotorporschar där.
|
![]() |
Skruva banåkabil
|
823 besök totalt |