Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Bur för 4 pers, är de besiktningsbart hos bilprovningen?
860 besök totalt
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare

Hoppas rubriken är tydlig nog

Nu har jag inte presenterat bilen de gäller nått tidigare, men de gäller en Celica St162, bur vill jag ha endast för säkerhetens skull! Jag gillar verkligen bilen och har bättre fjädrar och däck högt på listan till sommaren. Hade också tänkt ha den som "läroämne" till att verkligen åka fort! Därav att jag vill ha en bur! Men detta ska föreställa en bruksbil också och då vill jag kunna ha mer än 2 pers i den ibland! Så kan någon svara här kanske svara på om de går att få bilen godkänd hos SBP med en bur och samtidigt ha alla sittplatser kvar? Buntning förstår jag att de kommer behövas! Nått annat?

Tänkte följa taklinjen sågott de går! med baksträvorna, sen ta ner dom på fjäderbenstornen och ha ett tvärstag där. En sedvanlig båge förståss, och strävor framåt efter taklinjen och a-stolpenoch ett tvärstag mellan framsträvorna i taket. Sen nån form av dörrsträva också! De beror på hur mycket som ryms! Bilen är ju liten redan från början :P hehe

Bilen skall EJ tävlas med, och om svaret på denna fråga är "Ja" så kommer de en projekt tråd då jag börjar dra igång de hela!

Regards, Johan Eriksson.
Citera
therealpinto
Skellefteå
Här sen Dec 2002

om buren verkligen ska göra nytta, så i praktiken, nej. Speciellt inte på en 2-dörrarsbil.

Det går förstås att snickra ihop en rörhög som kanske medger passagerare bak men då blir den oftast "kosmetisk" enligt min åsikt...

/Gustaf

Citera
Cassius
Göteborg
Här sen Jan 2005

Trådstartare
therealpinto skrev:
om buren verkligen ska göra nytta, så i praktiken, nej. Speciellt inte på en 2-dörrarsbil.

Det går förstås att snickra ihop en rörhög som kanske medger passagerare bak men då blir den oftast "kosmetisk" enligt min åsikt...

/Gustaf

hmm då bygger jag en som går att ta ur istället! Då kan man ju ta med lite fler rör som gör de bökigare att sitta bak men fortfarande möjligt! Alt. sätter jag en raket i arslet och bygger klart Kadetten! haha

Regards, Johan Eriksson.
Citera
Skruva banåkabil
860 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande