Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
782 besök totalt |
förslag till FAQ
jag satt och lete lite info om E85 här och konstatera att antingen är jag kass på att lete eller så finns det inte så mycke info om det och det som finns är väldigt utspritt så min tanke var att ni som kan det bra och vill skriva en liten lathund om det typ vilka grenar det är tilåtet i, vilka saker man ska göra med en motor för att optimera den för etanol (ändring i komp/överladning, tändning, kylning, mm) och hur det påverkar motorn (hörde nånstans att det skulle gå att plocka ut ca 20-30% mer hk utan att öka belastningen på motorns delar (villet är bara nått jag hört)) för jag tror inte att det är bara jag som undrar vad som behövs för att fåut så mycke pulver ur E85 om man bygger en motor som är optimerad för just det (jag vet inte om jag posta rätt men detta verkade vara den kategorin som en sådan post skulle ligga i eller så kan nån mod. flytta/tabort denna tråd) _________________ // Mikeal Rylen |
Jag vet inte om jag la detta fel för det har ju inte kommit nån respons eller åsikter om detta
(sen så var det inte så många som läst det heller) eller ska jag starta en tråd i racetech så den sen kan bli flyttad eller starta en direkt i sparade trådar och FAQ ? tänkte att det bör vara fler än mig som har funderingar på vad som ska göras med en motor för att det ska bli optimerad för E85 ? Jag antar att kunskapen här är ganska stor när det gäller detta men summerar man från flera håll så kommer nya saker fram (oftast) _________________ // Mikeal Rylen |
Att skapa en ny tråd med endast kondenserad fakta från massor av spridda inlägg bli ju "jobbigt". "Testa sökfunktionen" blir ju en självklar kommentar.
Ett kunskapsträd över alla lämpliga ämnen skulle kunna skapas från allt vist som skrivits genom åren men vem/vilka skall stå för "wikipedandet"? (Mother of all RejsaFAQ's) Hur många som kommer att ha åsikter om det kondenserade innehållet är inte svårt att gissa (ca 8000 st). ![]() Nä, nu har jag skitat ner tråden tillräckligt med brus. ![]() |
![]() |
Foruminfo/frågor
![]() |
782 besök totalt |