Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Ford Fiesta 1,4i -88 -Analys? | 5618 besök totalt |
Nu har jag införskaffat min budgeträser. Dräparfiesta på 74 häst. Inredningen är urplockad och det är bara framstolarna som är kvar. Efter all lättning blev bakvagnen lite hög och den sänktes två fjädervarv. Plus att jag har monterat ett fjäderbenstag bak. "Att göra" Byta bensintank, det droppar så jobbigt. Lappa ihop bilen, rost styvar upp så dåligt Sätta på Slicks alt. R-däck -R-däck fixat, ska bara på mina Sab-aero-fälgar Byte stötdämpare och fjädrar Byte till en bättre stol och en rejsigare ratt Båge alt. Bur -Båge finns men inte i bilen än 6-punktsbälte -ligger och samlar damm än Etanolkonvertering Rolla bilen Huvscoop till luffarturbo -Dubbla filter ska på för större area Större Bromsar(Escort?) Grövre krängare bak _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||||
Hej
Kul! Du skulle peta i en 1.6-litersmotor från Escort, det är väl CVH i Fiestan också så det ska vara bolt-in bara och den ser likadan ut...ger väl några kusar till i alla fall, speciellt om du knåpar dit en XR3i-motor. /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||||
Nu jädrar! En smallblockare på Rejsa, va trevligt Hur ligger en sån till viktmässigt? OT: En sån var jag och en kompis och köpte en gång och lyckades med den enorma kraften i motorn köra av en drivaxel precis när vi hade skrivit på ägarbeviset _________________ Peter Karlsson |
||||
jag skulle hellre kalla det en bigblock I regpappret står det 910 kilo, men jag har ju lttat, så jag hoppas den landar under 800 kilo. Som tur är har jag en vågtation inte så långt ifrån jobbet, ska di och väga lite nån gång i framtiden _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||||
Tror att cornerweight (som iofs redan är hyggligt bra) blir bättre med en mindre däck på HB...
Framtungt.... flytta bak dig själc och stolen så mycket det bara går. Flytta bak batteri oxo tycker jag. Bilbuttriks har billiga batteriboxar nuförtiden _________________ Pär Hylander |
||||
Coolt bygge!
Ska bli intressant att följa, uppdatera gärna ofta (och med bilder). Det där med batteriflytt, får man flytta bak batteri i en envolymsbil? Räcker det isf med batteribox och ordentlig fastsättning eller krävs något ytterligare? Mvh Magnus _________________ Magnus Sandlund |
||||
Mer vikt bak håller jag på att jobba med nu. Båge bak och lite diverse prylar bak, så kan det nog bli lite bättre. Rosten och tiden hjälper mig också med vikten. Men rost är ju lättare än kolfiber...
Huvudbågen sitter i nu, och bilen styr in bättre och kontakten till vägen är skönare. Thats nice... En kompis till mig har 4-punktsvåg. _________________ -Tobbe Henricsson, Frilans |
||||
Jag har den stående i väntan på sommaren och en uppfrächning(köpte den i somras av statos)
/Jonne C _________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Ska bli banbil igen ska bara fixa den sista rosten, vid fötterna på både sidor, lite på karossen ett nytt lyse och lite färg
_________________ Jonne Carlsson Fiesta Xr2 113hk Audi 100 2,2 TURBO Racebil 342hk Audi 100 2,2 Quattro Avant 139hk Mitsubishi Galant V6 163hk |
||||
Våra race- och banåkarbilar Ford Fiesta 1,4i -88 -Analys? | 5618 besök totalt |