Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
VW Scirocco RSi -75
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7   >>
133 besök senaste veckan (27218 totalt)
Naqref
Christianstad/Scania
Här sen Jul 2005

Lindström skrev:
Lånar din tråd här en stund då man tydligen inte får fråga om bruksbilar i forumet. Har en scirocco från 75 och vet inte vars annars jag ska fråga. Har inget parkeringsljus på min bil. Var är det man ska slå på det egentligen?

Psst. Om man tror att man gör ett inlägg lite fel så kanske man inte ska göra det i dubbel upplaga?!

OT. Det är knappen till vänster om ratten på instrumentbräda. Den med tre lägen. Mittenläget är parkeringsljusläget.

Lindström
Skellefteå
Här sen Nov 2005

Tack för svaret. Ber om ursäkt att jag "stjäl platsen" men det är lite bråttom. Gissade att det var där man ändrade det men tyvärr lyser min på halvljus även där. Får försöka hitta felet.

Skara
Här sen Maj 2003

berglund, hur går det för dig?

Lite ny bilder vill jag se och säkert någon mer =)

Ingen uppdatering sedan mars, har du glömt av bilen =))

Edit: Fel inloggning i garaget, hälsningar Thörn

Visby
Här sen Feb 2006

D:son skrev:
berglund, hur går det för dig?

Lite ny bilder vill jag se och säkert någon mer =)

Ingen uppdatering sedan mars, har du glömt av bilen =))

Edit: Fel inloggning i garaget, hälsningar Thörn

Lyfter denna igen för att förhoppningsvis tillkalla oss Davids uppmärksamhet.

Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
oj..
Hade missat att jag fått inlägg..

Efter att ha beklagat mig för stillestånd ett par gånger och lovat att komma igång igen, utan att så blivit fallet så kände jag att jag skulle ligga lite lågt i tråden tills jag verkligen kommit igång igen
Förra året gick mycket tid och fritid till formula student satsningen på chalmers, och i år har det blivit likadant.
Vad som dock är nytt är att jag har skaffat mig ett garage i GBG nu, så att jag nu har 5min istället för 1:40 till garaget.

Det har kanske inte hänt så mycket som man hade kunnat önska men det har iaf hänt något.
Framvagnen är dock teoretiskt klar, och i likhet med mycket annat hade jag underskattat tiden för arbetet med modellen. Någonstans på vägen känns de juh som att ska man byta ut mcperson till dubbla A'n så ska de juh gärna vara såpass bra geometriskt sett, att man faktiskt förbättrat bilen, och detta gjorde att det tog lite tid. Men med hjälp av forumets vise män och en del simuleringar har jag hittat en geometri jag är nöjd med.
Vidare har jag nästan byggt klart den i praktiken oxå, och får jag bara loss lite tid så är det inte mycket kvar innan den står på hjul både fram och bak.

Hoppas som sagt kunna visa lite bilder på en någorlunda färdig framvagn inom en snar framtid.

Jättebra och skoj att ni tjatar lite på mig, då kanske jag lättare prioriterar lite tid åt garaget!

jonka
Linköping
Här sen Okt 2003

Bilder bilder!! Vill se mer av det här schyssta projektet!

Kul att du är på gång igen. Satt och funderade för ett par månader sen var den här tråden tagit vägen. Den var rätt så het för ett tag sen.

Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004

Ja mera bilder! även om du inte har hunnit göra så mycket sen senaste bilderna så är det alltid kul att se bilder på ett sånt här fräckt bygge. thumbs up

Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Fortfarande inga bilder på bilbygget...

Jag har helt enkelt inte tid just nu, men jag tänkte visa lite andra bilder som kanske kan vara roliga.
En torrsumppump jag konstruerat och tillverkat till formelbilen. På bilderna saknas anslutningsnipplar, samt att locket inte hunnit anodiseras än. Jag tycker det blev rätt bra

och slutligen en bild jag tog igårkväll när de egentligen var lite för mörkt.. Men jag tyckte de blev en tuff effekt i den.

Iloper
Göteborg
Här sen Feb 2006

Hmm, men jag tycker mig nog kunna se att en av nippelanslutningarna sitter ca en tiondel fel i x-rikting...

Tur att den pumpar fint bara .

/Per

Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Hehe..
Vilket falköga

Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Berglund??
Hur går det??

Flera som vill ha uppdate

Finns de som undrar och tydligen vill ha svar
Läs här: http://www.gtiklubben.nu/forum/showpost.pl?bd=project&nr=125&p . . . .

Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Ja hej hej!

Jag har faktiskt börjat jobba med kärran igen.
Problem med garaget har istället blivit en bidragande faktor till att det går långsamt.
Hyr ett jättedyrt garage, med löfte om att fritt nyttjande av svets och kompressor ingår, men svetsen är i 90% av fallen inte där när man kommer dit, utan man måste ringa och tjata på hyresvärden för att få dit den. Detta tar hårt på den spontana meklusten, och allt tar längre tid.

Jaja.. slut på lipandet.
Lite framsteg har gjorts. Övre A-armarna är färdiga, och fästen för dessa sitter färdiga i ramen. Nästa steg är att göra en justerbar fixtur, så att jag kan "rigga" spindeln i det läge jag vill ha den i "neutralläge" så att jag kan mäta fram den verkliga undre A-arms geometrin. Visst har jag måtten från modellen men tillverkar jag den blint utefter dem kan jag väl räkna med att jag kommer få ligga i ändläget av min justermån för att få det lika på båda sidor.

Har inga bilder på grejerna monterade på bilen, men här är ett gäng på A-armen.
(Lägger upp mindre bilder senare, har inget redigeringsprogram på jobbet)

Bussningarna är Shore90 Polyurethan från http://www.uw-elast.se/
Stället ligger i Mariestad och ringer man 0501 - 279450 och frågar efter Krister, så kan man vara säker på att möta en hjälpsam kille som kan tänka sig att krångla lite extra för att bidra till bilbyggartokars glädje.

Fredriksson84
Falun
Här sen Aug 2005

Ser mycket bra ut det där! ska verkligen bli skoj och kolla på den när den kommer ut på bana sen thumbs up thumbs up

Golf 2 med 1.8 20v är såld till Manny

Daniel Fredriksson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003

Är det fortfarande VW-spindlar du kör?

Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Lillen skrev:
Är det fortfarande VW-spindlar du kör?

Jepp..

Fram sitter G60spindlar ombyggda för övre spindelled, och bak sitter standard G60spindlar.

Magnus Nielsen
Malmö
Här sen Okt 2005

sjätte januari -03 .Det är länge sedan nu, känns som om alla vet vad som hände sen utom jag,
ELD OCH LÅGOR! blev jag när jag läste tråden för 15 minuter sedan, jag treodde nämligen att jag och skip (Fredrik Moberg) var banbrytande den dagen vi stod i garaget efter efter en halsbrytande bogsering i motorvägsfart utan bromsar, en sirocco -77, Vi pratade lite och lite till sen kastade vi ut inredningen, motorn, och sågade ett stort rackarns hål i golvet bakom stolarna . Planen solklar subframe med motor i där bak å sen åka. Hade varit jättetrevligt om nån kan tipsa om vad som hände sen...
Citera
Magnus Nielsen
Malmö
Här sen Okt 2005

Jaha då står det altså pinsamt klart att jag förmodligen är full!! . Jag är som sagt ny här ehh jag tittade såklart på författarens ruta och läste inte alltihop (som vanligt) Datumet som jag hänvisade till innan är såklart datumet som trådens författare registrerade sig på rejsa.

som Johnny Cash hade sagt: If you got to be dumb you'd better 'be though!
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003

Trådstartare
Fortfarande lågnivå på byggfronten, och därav tystnaden.
Men inte en tanke har ägnats åt att inte slutföra, så håll ut

Har lite svårt att tolka ditt smått kryptiska inlägg, men har du och en polare redan byggt en likadan scirocco.
Isf vill jag veta allt!

Magnus Nielsen
Malmö
Här sen Okt 2005

Nej scirocco:n är min. Inte så mycket mer att tillägga, förklarade tidigare vad vi gjort vi höll bara på ett par timmar o slita ut saker, jag köpte bilen för ett par tre år sen för att köra original., nu en tid senare står det klart att det måste bli mittmotor. däremot så ser vi bara budget änn så länge, subframe med dämpartorn och hela baletten från en saab 9000cc turbo eller helst 185 hästarsen från 900:n, i varje fall kan man enkelt bara manipulera trycket och få allt mellan 180-250 beroende på motor så klart, ruskigt billiga hästar.
så var planen, men vi har två BMW projekt att slutföra först.
Citera
Raz
Stockholm
Här sen Nov 2004

Hur går det med RSIn är den klar snart?

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Re:

Raz skrev:
Hur går det med RSIn är den klar snart?