Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 133 besök senaste veckan (27218 totalt) |
Psst. Om man tror att man gör ett inlägg lite fel så kanske man inte ska göra det i dubbel upplaga?! ![]() OT. Det är knappen till vänster om ratten på instrumentbräda. Den med tre lägen. Mittenläget är parkeringsljusläget. _________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||
Lyfter denna igen för att förhoppningsvis tillkalla oss Davids uppmärksamhet. _________________ Fredric Dackmar |
||
oj..
Hade missat att jag fått inlägg.. ![]() Efter att ha beklagat mig för stillestånd ett par gånger och lovat att komma igång igen, utan att så blivit fallet så kände jag att jag skulle ligga lite lågt i tråden tills jag verkligen kommit igång igen ![]() Förra året gick mycket tid och fritid till formula student satsningen på chalmers, och i år har det blivit likadant. Vad som dock är nytt är att jag har skaffat mig ett garage i GBG nu, så att jag nu har 5min istället för 1:40 till garaget. Det har kanske inte hänt så mycket som man hade kunnat önska men det har iaf hänt något. Framvagnen är dock teoretiskt klar, och i likhet med mycket annat hade jag underskattat tiden för arbetet med modellen. Någonstans på vägen känns de juh som att ska man byta ut mcperson till dubbla A'n så ska de juh gärna vara såpass bra geometriskt sett, att man faktiskt förbättrat bilen, och detta gjorde att det tog lite tid. Men med hjälp av forumets vise män och en del simuleringar har jag hittat en geometri jag är nöjd med. Vidare har jag nästan byggt klart den i praktiken oxå, och får jag bara loss lite tid så är det inte mycket kvar innan den står på hjul både fram och bak. Hoppas som sagt kunna visa lite bilder på en någorlunda färdig framvagn inom en snar framtid. Jättebra och skoj att ni tjatar lite på mig, då kanske jag lättare prioriterar lite tid åt garaget! ![]() |
||
Bilder bilder!! Vill se mer av det här schyssta projektet!
Kul att du är på gång igen. Satt och funderade för ett par månader sen var den här tråden tagit vägen. Den var rätt så het för ett tag sen. ![]() |
||
Fortfarande inga bilder på bilbygget...
![]() Jag har helt enkelt inte tid just nu, men jag tänkte visa lite andra bilder som kanske kan vara roliga. En torrsumppump jag konstruerat och tillverkat till formelbilen. På bilderna saknas anslutningsnipplar, samt att locket inte hunnit anodiseras än. Jag tycker det blev rätt bra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() och slutligen en bild jag tog igårkväll när de egentligen var lite för mörkt.. Men jag tyckte de blev en tuff effekt i den. ![]() |
||
|
||
Berglund??
Hur går det?? Flera som vill ha uppdate ![]() Finns de som undrar och tydligen vill ha svar ![]() Läs här: http://www.gtiklubben.nu/forum/showp _________________ Jocke Hellqvist. |
||
Ja hej hej!
Jag har faktiskt börjat jobba med kärran igen. Problem med garaget har istället blivit en bidragande faktor till att det går långsamt. Hyr ett jättedyrt garage, med löfte om att fritt nyttjande av svets och kompressor ingår, men svetsen är i 90% av fallen inte där när man kommer dit, utan man måste ringa och tjata på hyresvärden för att få dit den. Detta tar hårt på den spontana meklusten, och allt tar längre tid. ![]() Jaja.. slut på lipandet. Lite framsteg har gjorts. Övre A-armarna är färdiga, och fästen för dessa sitter färdiga i ramen. Nästa steg är att göra en justerbar fixtur, så att jag kan "rigga" spindeln i det läge jag vill ha den i "neutralläge" så att jag kan mäta fram den verkliga undre A-arms geometrin. Visst har jag måtten från modellen men tillverkar jag den blint utefter dem kan jag väl räkna med att jag kommer få ligga i ändläget av min justermån för att få det lika på båda sidor. Har inga bilder på grejerna monterade på bilen, men här är ett gäng på A-armen. (Lägger upp mindre bilder senare, har inget redigeringsprogram på jobbet) Bussningarna är Shore90 Polyurethan från http://www.uw-elast.se/ Stället ligger i Mariestad och ringer man 0501 - 279450 och frågar efter Krister, så kan man vara säker på att möta en hjälpsam kille som kan tänka sig att krångla lite extra för att bidra till bilbyggartokars glädje. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jepp.. Fram sitter G60spindlar ombyggda för övre spindelled, och bak sitter standard G60spindlar. |
||
sjätte januari -03 .Det är länge sedan nu, känns som om alla vet vad som hände sen utom jag,
ELD OCH LÅGOR! blev jag när jag läste tråden för 15 minuter sedan, jag treodde nämligen att jag och skip (Fredrik Moberg) var banbrytande den dagen vi stod i garaget efter efter en halsbrytande bogsering i motorvägsfart utan bromsar, en sirocco -77, Vi pratade lite och lite till sen kastade vi ut inredningen, motorn, och sågade ett stort rackarns hål i golvet bakom stolarna ![]() _________________ Magnus Nielsen https://www.youtube.com/channel/UCkhdzs2XZ5BGZ_dXrRIMNLQ/videos?view=0&sort=dd&flow=list&live_view=500 |
||
Jaha då står det altså pinsamt klart att jag förmodligen är full!!
![]() som Johnny Cash hade sagt: If you got to be dumb you'd better 'be though! _________________ Magnus Nielsen https://www.youtube.com/channel/UCkhdzs2XZ5BGZ_dXrRIMNLQ/videos?view=0&sort=dd&flow=list&live_view=500 |
||
Fortfarande lågnivå på byggfronten, och därav tystnaden.
Men inte en tanke har ägnats åt att inte slutföra, så håll ut ![]() Har lite svårt att tolka ditt smått kryptiska inlägg, men har du och en polare redan byggt en likadan scirocco. Isf vill jag veta allt! |
||
Nej scirocco:n är min. Inte så mycket mer att tillägga, förklarade tidigare vad vi gjort vi höll bara på ett par timmar o slita ut saker, jag köpte bilen för ett par tre år sen för att köra original., nu en tid senare står det klart att det måste bli mittmotor. däremot så ser vi bara budget änn så länge, subframe med dämpartorn och hela baletten från en saab 9000cc turbo eller helst 185 hästarsen från 900:n, i varje fall kan man enkelt bara manipulera trycket och få allt mellan 180-250 beroende på motor så klart, ruskigt billiga hästar.
så var planen, men vi har två BMW projekt att slutföra först. _________________ Magnus Nielsen https://www.youtube.com/channel/UCkhdzs2XZ5BGZ_dXrRIMNLQ/videos?view=0&sort=dd&flow=list&live_view=500 |
||
Re:
Han bygger hus...väg...garage... ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 133 besök senaste veckan (27218 totalt) |