Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Däck för banåka
kuhmo V700
3406 besök totalt
1225 Eriksson

Här sen Apr 2003
Inlägg: 121


Trådstartare
är det någon som har provat dessa däck man hör aldrig nåt om dem?

//tobias thumbs up thumbs down

_________________
Tobias Eriksson
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Läs forumsreglerna och lägg sedan till för och efternamn i signaturen.
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Jag har köpt en uppsättning men har inte hunnit prova dom ännu, hoppas kunna göra det på torsdag så då återkommer jag med en rapport.

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



Jag har åkt på ecsta v700 ett tag nu, fungerar väl även på ett 1400 kg tungt ekipage (med mig i), fyrhjulsdrift och krattig körning.

De har gått ett par hundra vägmil, och (uhmmm) 4 banträffar, och det är fortfarande 2-3 träffar kvar i dem.



/J

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Kumho Ecsta V70A, som är det fullständiga namnet, används av flera team i långloppsserierna ERF och SLC. Ofta då i dimensionerna 205/45-16 och 205/50-15.

En fördel med Ecsta V70A är att de finns i tre olika gummiblandningar, på en framhjulsdriven bil kan du alltså åka hårdare däck fram, för bättre hållbarhet och minskad risk för överhettning, än du gör bak. Normalt åker långloppsteam med framhjulsdrift hård gummiblandning fram och medium bak. Till sprintlopp skulle man sannolikt istället välja mediom fram och mjuk bak.

Hållbarheten verkar vara bra, jag har pratat med ett par långloppsteam som åker bakhjulsdrivet och de åker utan problem två 6 timmars-lopp på en uppsättning däck.

Är du intresserad av Ecsta V70A kan vi inom kort också erbjuda dessa i vårt sortiment.

Mvh
Martin
Wheelbase KB
0707-334722
wheelbase@swipnet.se

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



V700 och Ecsta V70A är inte samma däck.......jag köpte V700 från USA.
Men har inte provat do ännu

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9852

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

ecsta v70a ersätter väl v700 som är utgående.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Ja det är möjligt...men tirerack säljer fortfarande V700.
Dessa finns desutom i riktiga storlekar

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
seanr
Stockholm
Här sen Feb 2003
Inlägg: 225



ButterflyRacing skrev:
Dessa finns desutom i riktiga storlekar


Herrstorlek

_________________
DRM Corvette 2000 FRC/Anders Rosvall
http://www.vette.se - Rototest, 4-hjulsinställning, Corner weight
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



seanr skrev:
ButterflyRacing skrev:
Dessa finns desutom i riktiga storlekar


Herrstorlek

"There is no substitute for low weight".

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



ice skrev:
"There is no substitute for low weight".


Nja.......med mycket cubiktum....och galenskap , kommer man långt.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
ice
Tokholm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 3864



ButterflyRacing skrev:
ice skrev:
"There is no substitute for low weight".


Nja.......med mycket cubiktum....och galenskap , kommer man långt.

Låg vikt+Stor cylindervolym+Hjärnan i depån=Låga varvtider.

_________________
"Full fart; spar tid."
/Igino Cazzola

Blandar italienskt, tyskt och engelskt i en härlig gröt.
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



dude skrev:
ecsta v70a ersätter väl v700 som är utgående.


På mina står det både V70A och V700, konstigt men sant

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Däck för banåka
kuhmo V700
3406 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande