Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO 1 GSR -1993 | 1113 besök totalt |
EVo 1 GSR -93 (Mörkgrön)
HKS filter (Gröna svampen) Evo 6 dumpventil Sustec Pro Coilovers (fram) (Ställbara i vinkel / hårdhet / höjd) Gula Koni (bak) (ställbara i höjd och hårdhet) (Aug 2005) Ny kamrem (Maj 2004) Nya ventillyftare (Maj 2004) Avplockad balansaxelrem (Maj 2004) Ny växellåda (Juni 2004) Autometer laddtrycksmätare Fjäderbensstag fram & bak (okänt märke) Vredestein Sportac 205-50-15" (Till vardags) Toyo Proxes R888 (Mina racedäck) EBC Redstuffbelägg (Fram) EBC Greenstuffbelägg (Bak) Nytt nät i fram (nu svart) HKS turbotimer type-1 (ej helt installerad) Främre yttre krängningshämmarbussningar utbytta Nya innerskärmar fram Nya hjullager fram (Augusti 2005) Ny ventilkåpspackning (September 2005) Ny ventilkåpa (September 2005) Taylor tändkablar (Sommaren 2006) _____________ Nedanstående fixades av Garage Phantom sensommaren 2005. DNP fullflödes grenrör Modifierad EVo 3 turbo Walbro 255 l bränslepump Modifierat bränslesystem Automotive bränsletryckregulator Manuell laddtryckregulator (Hallman) Cometic topplockspackning ARP bultar i toppen Modiferad vevhusventilation Chip från Gargage Phantom Apexi Safc mappad av Garage Phantom 3" rostfritt avgassystem från Turbon ACT 2900 koppling med streetdisc ______________ Det som ligger på hyllan nu är: Realcar oljetryck/oljetemp/voltmätare Skyddsbåge _______________ Sponsorer: Garage Phantom, Slangsnabben, Hagmans, Micro Fler sammarbetspartners sökes, är du intresserad av att stödja min sattsning skicka då gärna ett PM. ________________ Hoppas kunna få lite plåt och lackjobb gjort i vår också då jag har en parkeringsskada jag själv ordnade när jag hadde brådis in i garaget förra sommaren =( Bilen kommer även att lättas en del är det tänkt, hur extremt det blir vet jag inte änn. ________________ Målet med bilen är att ha en snabb gatmaskin med bra respons och ork i hela registret. Bilen kommer huvudsakligen användas på bankörningar och likanande. Sattsar på att köra hela Lazzat RS challangeserien 2006 och då vara med bland de snabbaste bilarna i min klass där. Bilen kommer även att testas på Blackrace och förhoppningsvis även på Tullinge någon vända. Sedan får man se hur många bankörningar man kan hinna med, är ju en bit att åka från Stockholm för att få köra bana. _________________ Christian Eriksson Sveriges snabbaste "gammelEVO" i Bilsport Superstage 2004-2005. |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi Lancer EVO 1 GSR -1993 | 1113 besök totalt |