| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bakvagns förslag?
|
<< 1, 2 3556 besök totalt |
|
Re: bakaxel
Vette sjutton om den går regga som ombyggt fordon då =/ Men de är fortfarande frågan om bredden! Är inte en 928 ganska bred om baken? (iofs har den ju rätt feta fälgar och kan ha ett "lagomt" ET som gör själva axeln ganska smal, men i alla fall! Jag vill ha en liten fälgkant på fälgen också, inte en slät fälg.. de är inte snyggt! )
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
|
Eftersom original ET är 41, så kan man inte ta så mycket den vägen heller, det börjar ta i saker rätt fort.
I min bilbyggartråd finns förresten en (delvis) måttsatt skiss. Att hålla Kadetten som ombyggt fordon även med transaxel går nog att ordna. Men visst är det enklare med BMW-klump om du är rädd att det inte håller? /Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Ska kika igenom den inatt då jag kommer hem från jobbet!
Jao, de är de nog! Sen vill jag nog nästan ha den hellre lätt i baken... mitt körstil passar bättre ihop med bilen i så fall
Men de känns ändå som att de barkar iväg uta satan utan att jag ens börjat! De är nästan så att man skulle satsa på amatörbyggt och röram i alla fall =/ En fråga som inte har alls med detta att göra! Hur mycke "stummare" blir bilen komfort mässigt med uniballs istället för t ex polyurethan bussningar? Jag vill ju inte att man ska få ont i nacken om man får för sig att bila genom europa eller nått sånt! _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
|
Ja, som amatörbygge kan du ju använda den motor du vill ha också.
I de allra flesta fall är polyuretanbussningar lämpligare än uniballs/ledlager, speciellt om man ska åka några gatmil. Komforten är kanske sekundär men ledlager slits förhållandevis fort. De kräver underhåll... Gustaf _________________ ---/In search of Maxwell's demon---/ Egentligen heter jag Gustaf Ulander - men therealpinto är väl vad folk känner till... SFRo-besiktningsman i Skellefteå |
||
Hade väl planerat ett olagligt identitetsbyte 'Men som du säger.. jag kan ju lagligt ha den motor jag vill! Jag skickar ett PM laddat med frågor om nån dag så jag får mer koll på allt
OK, då får de banne mig bli polyutrethan eller liknande! De är mjukare än nylon gissar jag? (nylon har jag tillgång att svarva själv om jag vill nämligen) _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||
Fård sierra är bred |
||
Har just hittat en kul lösning. på problemet med breda sierrabakaxlar. En sierradiff, med drivaxlar, plocka loss yttre drivknutarna. Ta sedan styrspindlar med drivknutar från en Saab 900OG, tryck ihop, voila, med saab ET45 fälgar får du en spårvidd på ca 1340 mm Snickra ihop dubbla A-armar och ett toestag. Saab 900 OG har dessutom handbroms på drivhjulen. |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Bakvagns förslag?
|
<< 1, 2 3556 besök totalt |