Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1767 besök totalt |
Tror det var Amar som körde med dom på nån av sina pegutter. Han tyclte att do mvar väldigt bra iaf. Bra mycket bättre än Greenstuff har jag för mig han sa. Ta och snacka med honom så får du säkert ett utförligare omdöme.
_________________ Mvh Sven Lundin - Lancia Delta HF Integrale 16v |
||
Lånar den här tråden lite.
>Stacke Vet du vad det är för tillverkare på beläggen som följer med de ökända Seat Cupra R brembo-oken? Har hela tiden trott att det var Brembos egna belägg..... Mvh Magnus _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Ökända? På ett bra eller dåligt sätt? _________________ Fredrik Ryding |
||
Det är Galfer i Spanien som tillverkar beläggen som vanligtvis följer med Seat/Brembo-oken. Tror Magnus menar ökända pga att de är populära. Att sedan beläggarean i "Seat-oket" inte är så mkt större än de flesta originalbelägg (och ofta mindre tjocklek) är en annan historia... _________________ Per Stacke 323ti E36 M3 E36 |
||
Precis, med ökända menar jag att de är riktigt billiga och därmed väldigt populära.
Har själv sådana ok på min Saab. >Stacke En fördel med 4-kolvs ok vs ett flytande enkolvs ok (med samma beläggarea) är väl att värmen fördelas ut bättre i oket/bromsvätskan, och därmed inte kokar lika lätt? Eller har jag helt fel? Sen är väl bromskänslan lite bättre med ett 4-kolvsok pga ökad kolvarea och bättre kraftfördelning? Finns oftast ett större urval av belägg till Brembo-oken också i jämförelse med andra vanliga standard-ok som t.ex Saabs. Mvh Magnus _________________ Magnus Nyholm #30 TRK Racing, MSLS S7R Super Seven |
||
Puuh ![]() Jag har precis monterat såna på min golf så det var därför jag undrade. _________________ Fredrik Ryding |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1767 besök totalt |