| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Film: veckans sladdfilm med de bästa förarna :-)
|
4805 besök totalt |
|
http://www.youtube.com/w/Tough-Drift Don't know if you guys have seen this; Kazama drifting a JZX100 and 180SX against orido in the Yashio Factory S15, with Tsuchiya following in his AE86. Just look at the in-car footage, insane. bonusfilm 1 : http://video.google.com/videoplay?do bonusfilm 2 : AE86 med Atlantic motor på 265hk & 10 000 varv http://www.carmode.net/movie/2004/vi _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
|
Re: Film: veckans sladdfilm med de bästa förarna :-)
Vill inte vara en tråkig gnällgubbe men bilen som åker bakom och filmar det hela hänger ju med utan att sladda och ser ut att ta det rätt så lungt....skulle nog gått fortare om dom inte hade kört med sladd...men det är väl det som är meningen med drifting....mycket sladd, ingen fart
_________________ Johan Liedholm Ford Fiesta -06 VW ID3 |
||||||||
|
Johan---- det går fortare änman tror iaf--- & meningen är ju att just ha sladd - inte köra snabbt utan sladd
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
jag kom på en sak till jag inte gillar.. de kör väldigt ofta - för att inte säga alltid - dessa "testerna" UTAN HJÄLM.... snacka om att vara dålig förebild... _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
|
Tsuchiya och grabbarna kan det där med drifting. De får de verkligen att se så fruktansvärt enkelt ut. Men med 10-20 års erfarenhet i bagaget blir väl det mesta förhållandevis enkelt antar jag. Imponerande icke desto mindre.
_________________ Michael Claesson |
||||||||
Det tycker nog dom också eftersom dom mycket sällan eller aldrig trampar på bromsen utan bara sparkar på kopplingen(Brukade kallas för dakota-ryck i moppeåldern).
||||||||
|
Touge kallas detta för när de kör på smala vägar. Just den vägen de kör på i Best MOTORing är en träningsbana för cyklister.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||||||
|
Skillnaden är i grunden att drifting är en bedömnings sport och att racing inte är det. Vissa gillar dans och konståkning, andra gillar hockey och fotboll
_________________ Avregistrerad användare |
||||||||
Misstänker att det är just det det handlar om. Risken är nog stor att få whiplashskador med hjälm på. När de kör sina vanliga shootouts kör de juh föredömligt med hjälm och rejsutstyrsel
|
||||||||
Det är juh inte riktigt samma sak, här har du juh lastväxling av skallen (om man får säga så ) vilket påverkar nacken i större grad än en mer eller mindre konstant belastning i en riktning...
|
||||||||
Alltså ursäkta mig, men nu tar jag på mig besserwissermössan. Det kan ju inte vara fråga om några g-krafter i en bil som sladdar med vilt spinnande bakhjul! I så fall skulle ju ingen som kör varken racing eller asfaltrally klara av att ha hjälm, för dom kommer nog upp i avsevärt högre g-krafter.
||||||||
|
Det går alltid att hitta på krystade orsaker till att inte ha hjälm.
En viss slalomserie tycker ju inte heller att det är nödvändigt (om reglerna inte ändrats till 2006)... |
||||||||
|
Alltså
det är såhär att varje gång jag postar en trevlig driftingfilm så är det någon lustigkurre som tycker det är roligare att kommentera att det hade gått fortare om de inte sladdat. kan ni inte bara ge tusan i att skriva då- eller kommentar körningen & bilarna istället ? Det börjar bli jäkligt tråkigt med dessa inläg från vissa som inte vet ett smack om den sporten jag brinner för. testa själva säger jag bara -- det är ta mig tusan inte så lätt som det ser ut. MVH/ ........Besviken _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||||
Då får du nog lov att ta av dig besserwissermössan och sätta dig i skammvrån, för du verkar inte ha läst mitt inlägg
Att bilen inte har en hög konstant g-kraft i svängen var juh inte anledningen, utan att det vid "sidbyte" blir en djävla massa bellastning. Samma fenomen borde juh finnas i rally, men sist jag kollade så var dom mer ute efter att köra snabbt och inte sladda bilen från sida till sida lika mycket... Men vad vet jag, det vara bara en gissning... |
||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4805 besök totalt |