Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Opel GT (igen)
1890 besök totalt
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Opel GT (igen)

Postade nog en tråd för länge sedan när ryktena om en ny GT kom, men nu är det med officiella bilder inför Genevé premieren

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=29103

Mv.

Här sen Feb 2004

Känns mest som att de utnyttjar namnet tycker jag, den är ju inte retrolik direkt som tex byggens från USA med Camaro Mustang och Cuda, men men den ser ju snygg ut iaf
Citera
johan sekéus
Limhamn
Här sen Aug 2004

Trådstartare
Håller med dig, vore trevligare med en mer retroliknande skapelse......och gärna en riktig coupé
Men dom får väl tillverka det dom tror säljer......en plåtcabbe kunde ju funkat det med.

Mv.

Ronneby
Här sen Sep 2003

Solstice-konceptet fanns ju i coupé-utförande också så det är väl iaf inte helt omöjligt att de gör en coupé av Solsticen först och sen GT:n.

Fast denna är ju trots den betydligt högre vikten och frontmotorn mer Speedster än GT för mig.

triple
Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004

Väääldigt lik Saturn Sky (Men det är ju också samma som Pontiacen)

http://www.rsportscars.com/slo/avto/saturn_sky.asp

Såg den på mässan i Detroit, hoppas bara att dom lägger ner lite (läs: mycket) kvalitén när dom säljer den som Opel.

Så tråkigt om GM försöker sälja amerikansk skit i europa

Sliter man ur inredningen och stoppar i en riktig (läs rejs-) stol så kan jag tänka mig en... allt för att slippa plasten!

Detroit (Göteborg)
Här sen Okt 2004

Dubbel bubbel...

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

johan sekéus skrev:
Håller med dig, vore trevligare med en mer retroliknande skapelse......och gärna en riktig coupé
Men dom får väl tillverka det dom tror säljer......en plåtcabbe kunde ju funkat det med.

Mv.

Personligen börjar jag bli rätt trött på all retrodesign, det var kul med mustangen och ford GT men nu börjar det bli rejält uttjatat...

Det var kul att dom istället tog ett kliv framåt, även om det blev lite avtrubbad jämfört med VX lightning conceptet...

Det största problemet med bilen är väl istället att den nog är rätt tråkig körmässigt, jämfört med speedstern vars plats den ska fylla i Opel sortimentet. Å andra sidan lär dom kunna sälja fler av GT:n men knappast till banåka folk...

Ronneby
Här sen Sep 2003

Jag tror nog den skulle kunna attrahera banåkafolk, även om den inte är lika hardcore som Speedstern. Det som talar mest emot det är väl att den saknar ett vettigt rundslagningsskydd från fabrik men det har ju t.ex. inte hindrat Miatan från det.

Den lär ju bli tung men om den inte väger mycket mer än en vanlig Solstice så är den ju i trakterna av Z4, S2000 eller Boxster. På denna sitter det dessutom dubbla a-armar runt om vilket ju borde kunna göra att man med lite eftermarknadshjälp skulle kunna få till en riktigt vettigt banbil om den nu inte är det original. Sen kan man ju hoppas att Opel slänger på en diffbroms också men det kanske är att hoppas för mycket.

Men jag tycker det är lite synd att den inte också kommer i coupé-utförande. Hade varit en kul underdog till Z4 Coupé och Cayman.

meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Det är nog ingen tvekan om att den kommer att få gå på bana en del, jag menade bara som just banbil kommer nog fortfarande speedstern att vara vanligare. Även om GT kommer bli en betydligt större total försäljningssuccé...

Missförstå mig inte, jag tycker det är jättekul att Opel vågar lansera en underdog i Z4, S200, boxter, nya Miyata(?) segmentet. Det ska bli spännande att se vart den hamnar prismässigt.

Jag har sett bilder på en coupeversion så det har iaf diskuterats men kanske bara i biltindningar, ingen rök utan eld dock... Jag kan tänka mig att Opel avvaktar lite och ser hur väl den slår innan dom bestämmer sig för en coupé.

Eskilstuna
Här sen Aug 2004

Vill man förresten titta närmare på den nästan identiska syskonbilen "Saturn Sky" så kan man göra det här: (jag vet ifs inte om det blir samma motoralternativ)

http://www.saturn.com/saturn/vehicles/futurevehicles/sky_hi/index.jsp

Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003

meldert skrev:

Jag har sett bilder på en coupeversion så det har iaf diskuterats men kanske bara i biltindningar, ingen rök utan eld dock... Jag kan tänka mig att Opel avvaktar lite och ser hur väl den slår innan dom bestämmer sig för en coupé.

Jag hoppas ju på ett de blir en COUPÉ istf en "speedster" look-a-like, GT är ändå förknippat med coupé.

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003

meldert skrev:

Missförstå mig inte, jag tycker det är jättekul att Opel vågar lansera en underdog i Z4, S200, boxter, nya Miyata(?) segmentet. Det ska bli spännande att se vart den hamnar prismässigt.

Ja, de får inte lägga sig alltför högt. I USA konkurrerar ju Solsticen med nya Miatan och de är ungefär likvärdigt prissatta där. Men det är ju med en motor på 177 hk. Så frågan är var GT:n hamnar om den nu ska ha en motor på 260 hk (fast de kanske släpper den med den klenare motorn också).
Med tanke på att det råkar vara ett Opel-märke på den så borde de ju iaf lägga sig under motsvarande Z4, kanske i trakterna kring S2000. Om de släpper den med den klenare motorn så är det ingen vågad gissning att priset blir runt eller strax under nya Miatans.

Bilder o videos
Opel GT (igen)
1890 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande