| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Däck för banåka
ring tryck isdäck
|
1189 besök totalt |
|
ring tryck isdäck
ska ut å sladda lite på en sjöis i helgen men har dålig koll på hur mycke luft det ska va i riktiga isdäck. bilen driver på alla och väger ca 1200kg mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
|
På is skulle jag köra med ca 3bar för att få styvare däcksidor, i skogen funkar nog 2bar bättre.
Tvivlar dock iofs att det "riktiga" isdäck du menar, är nog säkert bara rallydubbat
_________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Vet inte om jag vågar säga hur lite kompisen hadde när han provade bilen inför en tävling nu i vinter
mätaren rörde inte på sig Han tyckte att den kändes lite sladdrig bak och inget fäste
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
|
tack
tack för tipsen som föregående så är det rally dubbat men vi får väll starta med 2,5 och justera om det behövs. tack igen mvh dennis _________________ Dennis Hansson Lärare fordonsprogrammet Ängelholm Förare/mek Guldgossarna Racing |
||||
På sommaren kör vi ju med sjukt låga däckstryck men på vintern med "riktiga" isdäck (23mm långnabb) så har vi 4-4,5bar för att inte däcksidorna ska vika sig. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Mer OT. Bilen är klar men kolvarna till motorn har inte kommit ännu, har erbjudit att låna min motor men Fredrik är lite tveksam då vi precis har fått ihop budgeten till sommaren. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
![]() |
Däck för banåka
ring tryck isdäck
|
1189 besök totalt |