| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Donington Park. GT3 cup
|
9138 besök totalt |
|
Det var skoj. Sorry att det blev strul med servern i början. Men nu så är allt rätt inställt. Lyckades ta en åttonde plats i första rejset. I andra stämde inget. Folk ringde och störde mig både under kvalet och rejset.
Hoppas på lika mycket folk nästa vecka. Det var skoj med så många idag! _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
|
Tack för iafton!
Race 1: Ursäkta F C för mina 2 trängningar. Väntads in dig både gångerna. Svårt att inte glida ut i svängarna om mans akll förka köra förbi. Race2: Hann köra ett varv innan racet. Gick bra, men i näst sista kurvan var den nån som laggade och då träffade jag baken, sen var det svårt att komma loss ut sandlådan och sen gick det inte lika bra. Vore ändå bra tror jag med Porsch Cup add-onen (var den nu finns). Ger flera bilar att välja mellan och det följde med en hel det setuper som fungerar bra. _________________ Ainis Noritis |
||||
|
Första rejset gick sådär måste jag säga. Blev lite missförstånd om detta med grönflagg verkar det som. Sedan hamnade jag direkt ut i sanden efter en knuff. Andra rejset låg jag och Mats K och fajtades hela rejset, fick sladd i långa trippel vänstern och fick varma däck så Mats kom om efter chikanen.
Jag passar på att tacka för fin server också. Verkade ju klara av 18 personer utan problem i alla fall, det kan ju vara sisådär med GTR annars, snyggt jobbat. _________________ Christian Waltgård |
||||
|
För mig gick det åt helvete i båda rejsen..... Har inte kört dessa banor mer än nån enstaka gång förut.. så man får väl skylla sig själv! Men nu fick jag ju chansen att öva på dem lite. Bättre lycka nästa gång!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Tack för ikväll gubbs (det var inte några tjejer med väl? Tack ni oxå isåfall)!
Första rejset var riktigt kul! Synd att det sket sig i starten för Waltgård... jag stog precis bakom honom o höll min plats tills det var grön flagg... det var långt ifrån alla som väntade på den innan plattan for genom mattan... När jag sedan jagade Stacken om andra platsen när han väl gjorde en miss så skulle jag bara kasta bilen åt sidan en bit... O då lossnade ratten... (första gången)... ut på gräset o en pirruett i upp igen. Slutade nog 3a tror jag. Andra rejset gick helt åt H#¤%"e. Låg 3-4 o slogs mot Hagman o Gunnarsson (tror jag), väldigt tajt rejsing ett tag. Skitkul grabbar!!! Sedan lossnade ratta-faen IGEN i första kurvan... Ordentligt så att jag fick den i handen!!! sedan tog det ju 1-2 min innan man lyckades spinna sig upp ur gruset. O då var ju givetvis däcken helt kaputt! Sorry F C att jag backade in i dig där! Jag trodde att jag fick i 1an men backen var visst i så jag började backa ner för slänten istället... resten är historia! Kul var det som sagt fram till det var 4 min kvar... resten glömmer jag.
Men tack för en riktigt rolig kväll! Det var längesedan det var så mycket tät rejsing (i alla fall för mig).
Nästa vecka kan jag tyvärr inte vara med...
_________________ Henrik Rosén |
||||
|
Får tacka för en riktigt roligt kväll! Var ju mitt första onlinerejs i GTR (det kanske syntes?) så lite rassligt gick det kanske, speciellt i första rejset där man "råkade" stanna kvar i depån. (Fick för mig att det var kval).
Åttondeplats i andra rejset får väl anses vara väl godkänt om man kollade på min varvtider. Lite pulande med setups kanske kan lösa det "problemet". Ser fram emot nästa helg! /MVH Martin. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
|
Fastnade i starten på Donington för att ngn framför snurrade. Hade inte en chans att undvika er.
Sist iväg fråm detta på 20'e plats men sen stod det ju bilar efter hela banan. Schysst att ni väntade
9'a efter första varvet. Hade några kul fighter på vägen. Sorry Mäcen att jag touchade dig lite. En avåkning på slutet när däcken gjort sitt. oschersleben. Insåg igen att jag är kass på att kvala. Undvek avåkningar under racet vilket brukar ge resultat till slut. Jämnt race även här. 4'a igen. Undrar om man kommer upp på podiet nån gång. Funderade på ding avåkning Liverpoolarn för det var inget normalt ställe men det var ju inte så konstigt
Förresten Mats K när vi körde GTL förra veckan väntade du ju in mig. Varför inte idag
|
||||
|
Riktigt kul
! Kul att vi blev så många Till er som buffade på mig så var det ingen fara, det är ju så det är i racing .
Själv så lyckades tränga av Nisse977 i första racet, ursäkta nisse. Fastnade oxå i start smällen, var ett gäng Porschar som stod efter räcket med lysena åt fel håll . Såg nästan ut som en Le Mans start när vi började vända runt. Sen snurrade jag i första kurvan o kom i väg som 19de bil.
Andra racet gick väll i stort sätt smärtfritt. Körde in i häcken på nån som det laggade för o gjorde en fri volt ! o jag tappade fästet totalt när 6min återstod av racet. Men uj va kul det var _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
Var bara en liten smekning på rumpan |
||||
|
Ja, du låg ju bakom mig ett tag. Inte lätt att komma om en bromsklots.
Men sen släppte jag dig i hårnålen då jag tyckte att du allt var värd att köra om mig. Och det gjorde jag nog rätt i, för du drog ifrån mig.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
Det är lungt! Det var första kurvan på andra varvet som du knuffade av mig.. Det gjorde inte så mycket.. jag blev ju avknuffad i samma kurva första varvet med.. det gjorde mer skada pga. att det tog 100år att komma ur sandfållan osv... Men som sagt, det är ju racing!!!! Fan nu måste jag hinna med att lägga några varv på ringen med! Har kört den ett par gånger förut, Men lite för få varv för att vara säker.. den är ju så lång och har så många kurvor Ska bli väldigt kul att köra den online med rejsa gänget!
_________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
Första rejset var väl ok. Men andra var jag ordentligt upprörd, då jag från en andra plats blev avknuffad precis innan sista kurvan på andra eller tredje varvet
Annars verkar det bli någorlunda jämna race. Jag tror detta blir bra .
|
||||
Ja jag såg i chatten att du letade efter den skyldige Alltid surt såntdär... Jag blev inte så sur när jag blev avknuffad igår.. Men det var väl för att jag kände att jag inte hade så stor chans till poängplats ändå på de där banorna.
Får hoppas på bättre tur nästa gång, man kan ju inte råda över vad andra gör! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
|
|
||||
|
Så lite så. Om man bara kunde vara lite bättre på GTR med.
Får väl försöka lägga lite mer tid på att öva. Det enda jag kör är just våra rejs.
_________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck)
|
||||
I stort sätt samma här, så träna inte mera .
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||||
Samma här! Brukar försöka lägga en halvtimme på varje bana innan vi rejsar... men det är inte alltid man hinner... Nu i söndags hade man strul med datorn och nätet.. men blev klar i sista stund! Typ 18:48 hehe lagom! Har tänkt att öva Nordslingan lite nu i veckan... får se om jag hinner nån timme på onsdag. Javisst är det på skoj!!! Stora tack till Mäcen från mig också! Alla är vi tacksamma för vad du gör!! _________________ Nils Ljung BMW 325i -87 (banrace edition) 600hk, 800Nm på BANA
|
||||
När jag tittade på reprisen var jag visserligen bredvid, men det var någon annan som körde på dig bakifrån och knuffade ut dig i sanden. F-n! Då hade jag ju inte behövt vänta
_________________ Ainis Noritis |
||||
Kanske vi skulle försöka köra lite gemensam träning på onsdag. Vad säger du Mäcen, har du tid att sätta igång servern på onsdag för lite träning. |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR @ Donington Park. GT3 cup
|
9138 besök totalt |